FANDOM

Vjun
Vjun
Lokalizacja
Rodzaj objektu:

planeta

Galaktyka:

Galaktyka

Region:

Zewnętrzne rubieże

Sektor:

Nuiri

Układ:

Vjun

Współrzędne:

Q-6

Dane astrograficzne
Pozycja w układzie:

?

Księżyce:

?

Charakterystyka fizyczna
Atmosfera:

tlenowa (type I)

Klasyfikacja:

planeta skalista

Klimat:

kwaśna pustynia

Cechy socjo-kulturowe
Rasy inteligentne:

Ludzie

Ilość mieszkańców:

ponad 60,000 (w czasach świetności)

Główne osiedla:

Bitter End

Vjun, to planeta znajdująca się na Zewnętrznych rubieżach w sektorze Nuiri w układzie Vjun. Planeta jest otoczona potężną aurą Ciemnej Strony Mocy. Na tej planecie znajduje się zamek Dartha Vadera, Bast.

Dawna historia mieszkańców planety nie jest zbyt dobrze poznana. Sithowie posiadali zapisy dawnej historii planety, ale nie wiadomo dokładnie jakiego okresu one dotyczyły - czy były o czasach współczesnych Rakatanom i tym samym dotyczyły jakiejś nieznanej rasy preferującej ciemną stronę Mocy, czy o czasach kiedy na planecie władali starożytni Sithowie, po rozpadzie ich Imperium. Lepiej znany jest okres kiedy po rozpadzie Imperium Sithów, Vjun był jednym z bastionów, na którym Sithowie przetrwali. Około roku 4000 BBY, sithanka wicehrabina Mireya z Vjun wyszła za mąż za członka arystokracji tapańskiej a konkretnie poślubiła Wysokiego Lorda Trituma XI z domu Mercetti. Mireya wprowadziła swoje sithańskie nauki, do Zakonu Mecrosa (Mecrosa Order), który zajmował się ochroną domu Mecetti tworząc z niego sithański kult.

Vjunem rządziła rodzina Malreaux, która była jednym z najstarszych i najbogatszych rodów planety. Ponad dziesięć lat przed wybuchem wojen klonów wicehrabia Malreaux przeprowadzał eksperymenty z midi-chlorianami. Wysokie stężenie ciemnej strony Mocy w połączeniu z eksperymentami wicehrabiego doprowadziło do szaleństwa mieszkańców, czego skutkiem było gwałtowne zmniejszenie populacji Vjun do którego doszło w roku 29 BBY. Objęci szaleństwem mieszkańcy pozabijali się między sobą. Jedną z niewielu ocalałych była wicehrabina Whirry Malreaux, żona wicehrabiego która w tym czasie urodziła wicehrabiemu syna, Whie Malreauxa. Żeby uchronić go przed szaleństwem Vjun wicehrabina wysłała go do Zakonu Jedi.

Podczas wojen klonów hrabia Dooku na Vjun zastawił pułapkę na mistrza Yodę zwabiając go na planetę pod pretekstem rozmów nad powrotem Dooku do Zakonu.

Za czasów Imperium Galaktycznego na planecie Darth Vader wybudował sobie fortecę, zwaną Zamek Bast. Szkolono w nim służących Sithom użytkownik ciemnej strony Mocy i prowadzono tajne eksperymenty oraz projekty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki