FANDOM

Tuskens
Tuskeni
Klasyfikacja biologiczna
Klasyfikacja

rasa inteligentna

Charakterystyka fizyczna
Średnia wysokość

1,8 - 1,9 m

Średnia masa

89 kg

Kolor skóry

szarawa

Kolor oczu

ciemne

Znaki szczególne

maski pustynne

Cechy socjo-kulturowe
Planeta pochodzenia

Tatooine

Języki

Tuskeński

Znani przedstawiciele

Tuskeni (Tuskens, Sand People), to rasa humanoidalna pochodząca z Tatooine. Ze względu na to, że zamieszkują pustynne obszary, powszechnie nazywa się ich "Ludźmi piasku". Tuskeni nie są biologicznie kompatybilni z ludźmi - są kompletnie odrębnym gatunkiem (rasą).

Tuskeni wywodzą się razem z Jawami z ludu zwanego Kumumgah, który na Tatooine stworzył zaawansowaną cywilizację budującą duże miasta i był zdolny do lotów kosmicznych w okolicznych przestworzach. Jednak Rakatanie podbili Kumumgah i uczynili z nich niewolników i około 25200 BBY stłumili ich powstanie zamieniając przy okazji planetę w pustynię. Resztki Kumumgah przebyli regres cywilizacyjny, żeby dostosować się do nowych niegościnnych warunków na planecie. Z biegiem czasu z Kumumgah wyewoluowały dwie odrębne rasy. Aż do około 5000 BBY Tuskeni, zwani wtedy Ghorfa żyli w okolicach występowania zasobów wody (głównie w jaskiniach). Jednak kiedy w 5000 BBY Republika znowu odkryła Tatooine i ludzcy osadnicy oraz kompania Czerka przepędzili miejscowych ze zasobniejszych regionów, to Tuskeni zmienili się w agresywnych pustynnych nomadów zwanych "Ludźmi piasku". Kiedyś między 3956-3641 BBY Czerka nękana najazdami Tuskenów zdecydowała się opuścić Tatooine i planeta pozostała zapomniana aż do 1100 BBY, kiedy Ludzie znowu powrócili. Tuskeni byli wypierani coraz dalej w niegościnne pustkowia i konflikt między nimi i osadnikami trwa dalej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki