FANDOM

Teneniel Djo.jpg
Teneniel Djo
Informacje biograficzne

Dathomira około 12 BBY

Miejsce i data śmierci:

Hapes 27 ABY

Cechy fizyczne
Płeć:

kobieta

Rasa (gatunek):

człowiek (Dathomirianka)

Kolor włosów:

rudo-złoty

Kolor oczu:

brunatny z pomarańczowymi plamkami

Informacje historyczne
Wykonywane funkcje:

królowa Hapes

Wykonywane zawody:

użytkowniczka Mocy

Przynależność:

Teneniel Djo, to wiedźma z Dathomiry z klanu Śpiewającej Góry. Była wnuczką przywódczyni swojego klanu, Augwynne Djo, i córką Allaya Djo. Teneniel Djo ostatecznie została Królową Matką Konsorcjum Hapes.

Historia

Teneniel poznała Luke'a Skywalkera i księcia Isoldera, którzy szukali Hana Solo i Lei Organy. Zdumiona, że Luke potrafi posługiwać się Mocą, zapragnęła go poślubić. Jednakże później zakochała się w Isolderze i poślubiła go, co spowodowało, że w przyszłości została Królową Matką Hapes. Razem mieli jedno dziecko, Tenel Ka.

Podczas inwazji Yuuhan Vongów Leia Organa przybyła do Teneniel, aby uzyskać pomoc hapańskiej floty. Krótko po rozpoczęciu bitwy o Fondor, Stacja Centerpoint, która została niewłaściwie obsadzona, wystrzeliła. Strzał zabił większość Hapan i całą flotę Yuuzhan. Śmierć tylu istot, którą wyczuła poprzez Moc, spowodowała, że Teneniel poroniła i wpadła w głęboką depresję.

Była Królowa Matka Ta'a Chume chciała młodszej, energiczniejszej przywódczyni, więc zaplanowała morderstwo Teneniel i planowała ją zastąpić Jainą Solo. Kiedy Jaina wpadła w objęcia ciemnej strony, dostrzegła plan Ta'a Chume. Czym prędzej udała się do Teneniel, ale znalazła ją już zatrutą. Po śmierci Teneniel władzę przejęła Tenel Ka i skończyła to, co rozpoczęła jej matka, używając hapańskiej floty, którą Teneniel odbudowała. Wykorzystując nową flotę osiągnęła pierwsze zwycięstwo w walce z nadciągającymi Yuuzhanami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki