Wikia

Empirepedia

Separatyści

Dyskusja0
1460stron na
tej wiki
Paszkowski Wojtek.png

Separatyści

 Separatyści, Konfederacja Niezależnych bądź Niepodległych Systemów (ang. Confederacy of Independent Systems, CIS) - stronnictwo polityczne, założone przez tajmniczego Sitha Hrabiego Dooku na zlecenie jego mistrza Dartha Sidiousa, który koniecznie chciał obalić Galaktyczną Republikę.  

W roku 22 BBy Count Dooku będący już Darthem Tyranusem zebrał wszystkich przywódców największych organizacji kupieckich i Handlowych. Za zgodą Lorda Poggle the Lessera spodkanie odbywało się na Geonosis. By podpisać pakt, przybyli np. Nute Gunray i Gilramos Libkath, znani z poprzednich epizodów Gwiezdnych Wojen. Dooku wyczuł, że podsłuchuje ich Rycerz Jedi - Obi-Wan Kenobi , przez co zlecił Geonosianom schwytanie go. wkrótce dołączyli do niego Anakin i Padme. Po nieudanej egzekucji, gdzie trzy potwory miały ich zniszczyć, na planetę przybyli Jedi. Większość z nich jednak zginęło. Ostatnich kilkunastu uratował Mistrz Yoda przybywszy z nowopowstałą Armią Klonów. Doszło do bitwy, w której przegrała Konfederacja. Przywódcy Separatystów uciekli, podobnie jak Doooku, stoczywszy pojedynek z Yodą, Anakinem i Obi-Wanem. Rozpoczęłą się Wojna Klonów.

W walce separatyści posługiwali się armią droidów bojowych, a także oddziałami droideków.

Najważniesi członkowieEdytuj

Hrabia Dooku zginął z rąk Anakina Skywalkera w czsie Bitwy o Courousant. Anakin i Obi-Wan mięli uratować Kanclerza Palpatina. Niewiedzieli jednak, ża jest on Sithem, że śmierć Dooku (jego ucznia) to część jego skomplikowanego planu osiągnięcia planu. To Palpatine namówił Skywalkera do jego zabicia. Grievous, drugi właściciel CISu zginął z rąk Kenobiego na Utapału, a pozostali przywódcy, w tym Nute Gunray i Rune Haako na Mustafarze z rąk Anakina, czyli Sitha Dartha Vadera.

Szablon:Unistub

Więcej od Wikii

Losowa wiki