Fandom

Empirepedia

Konfederacja Niezależnych Systemów

Przekierowano z Separatyści

5579stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

PrzywodcyKNS.png

Separatyści

Konfederacja Niezależnych Systemów, lub Separatyści (Confederacy of Independent Systems, CIS) - stronnictwo polityczne, założone przez tajmniczego Sitha Hrabiego Dooku na zlecenie jego mistrza Dartha Sidiousa, który dążył do obalenia Galaktycznej Republiki i usuniecia wspierających ją Jedi.  

Powstanie ugrupowania

W roku 22 BBY hrabia Dooku będący już Darthem Tyranusem zebrał wszystkich przywódców największych organizacji kupieckich i Handlowych, w których Sithowie mieli swoje wpływy. Za zgodą Lorda Poogle'a Mniejszego spodkanie odbywało się na Geonosis. By podpisać pakt, przybyli np. Nute Gunray i Gilramos Libkath. Podczas obrad Dooku wyczuł, że podsłuchuje ich Rycerz Jedi - Obi-Wan Kenobi, więc zlecił Geonosianom schwytanie go. Wkrótce dołączyli do niego Anakin i Padme. Po nieudanej egzekucji, podczas której miały ich zgładzić trzy bestie, na planetę przybyli Jedi. Wielu z nich jednak zginęło. Niedobitki uratował Mistrz Yoda przybywszy z nowopowstałą Armią Klonów. Doszło do bitwy, którą Konfederacja przegrała. Przywódcy Separatystów uciekli, podobnie jak Doooku, stoczywszy pojedynek z Yodą, Anakinem i Obi-Wanem. Rozpoczęły się Wojny Klonów. Planety popierające Konfederację Niezależnych Systemów wystąpiły z Republiki i konflikt pochłaniał coraz większe obszary. Obie strony konfliktu atakowały systemy gwiezdne przeciwnika i aż do końca nikt nie zorientował się, że wszystko dawno zostało zaplanowane przez Sithów. Sithem, który wprowadził plan w życie był Darth Sidious - sterował on zarówno Separatystami oraz Republiką. W wyniku konfliktu zdołał wyniszczyć Zakon Jedi i wszystkie ważniejsze Organizacje. Kiedy stał się odpowiednio potężny pozbył się Separatystów (Misja na Mustafar) i zniszczył zakon Jedi. Na koniec wprowadził własne rządy dyktatorskie przemieniając Republikę w Imperium Galaktyczne.

W walce separatyści posługiwali się głównie armią droidów bojowych.

Najważniesi członkowie

Więcej w Fandom

Losowa wiki