FANDOM

30px-Era-imp.png

30px-Era-reb.png

30px-Era-new.png

Saga Dark Forces lub Jedi Knight, jest cyklem gier video, do której następnie powstały także powieści młodzieżowe, komiksy i materiały w ramach gry fabularnej Star Wars.

Saga

Saga Dark Forces znana również pod nazwą Jedi Knight została zapoczątkowana przez grę Star Wars: Dark Forces w 1995 roku. Cieszyła się ona popularnością zarówno wśród fanów jak i koneserów gatunku. Dwa lata później wydano sequel gry zatytułowany Dark Forces II: Jedi Knight. Kolejna część umożliwiała rozgrywkę rycerzem Jedi posługującym się Mocą oraz mieczem świetlnym. W roku 1998 wydano dodatek zatytułowany Jedi Knight: Mysteries of the Sith.

Na fali popularności pierwszych gier wydano 3 nowele bazujące na fabule gier. Były to:

Kolejna gra cyklu ukazała się w roku 2002 kiedy to LucasArts zleciła wykonanie kolejnych części sagi firmie Raven Software. Tak oto powstał Jedi Knight II: Jedi Outcast, ostatnia gra w której możliwe było wcielenie się w Kyle'a Katarn'a. Kolejna część cyklu została wydana w roku 2004 pod tytułem Jedi Knight: Jedi Academy. W tej części cyklu gracz wciela się w postać Jadena Korra.

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki