FANDOM

Rakatans
Rakatanie
Klasyfikacja biologiczna
Klasyfikacja

rasa inteligentna

Rasy
Charakterystyka fizyczna
Kolor skóry
  • czerwona
  • pomarańczowa
  • brunatna
  • zielona
  • niebieska
  • czarna
  • szara
Kolor oczu
  • brunatne
  • złote
Cechy socjo-kulturowe
Planeta pochodzenia

Lehon (Rakata Prime)

Pożywienie

mięsożerni

Języki

Rakatański

Znani przedstawiciele

Rakatanie (Rakata, Builders), to inteligentna rasa wywodząca się z planety Lehon (Rakata Prime). Jako jedna z niewielu ras, Rakatanie mieli wrodzoną wrażliwość na Moc oraz wrodzoną skłonność do brutalności.

Prymitywna ich cywilizacja doznała olbrzymiego rozwoju po przybyciu na Lehon Kwa, którzy dotarli na planetę przez ich Wrota Nieskończoności (Infinity Gate). Kwa nauczali Rakatan o Mocy i udostępnili im część swojej technologii. Jednak Rakatan interesowała jedynie Ciemna strona Mocy. Kiedy nauczyli się wystarczająco dużo, zażądali technologii Wrót Nieskończoności, przez które mogliby podróżować po Galaktyce, jednak Kwa wreszcie poznali prawą naturę Rakatan i odmówili. Rakatanie zaatakowali Kwa, ale ci ostatni zdążyli unieszkodliwić bramę nadprzestrzenną. Rakatanie jednak na podstawie uzyskanych wiadomości wynaleźli napęd nadświetlny napędzany ciemną stroną mocy i wyruszyli na podbój Galaktyki. Utworzyli Bezkresne Imperium topiąc Galaktykę w krwi. Rakatanie bezwględnie eksterminowali wszystkich, którzy im się opierali albo mogli dla nich stanowić zagrożenie (zwłaszcza cywilizacje z dużą ilością istot silnych Mocą). Niszczyli życie na całych planetach, obracali w pył cywilizacje i tych co przeżyli zamieniali w niewolników. Najpierw rozprawili się z Imperium Kwa i Imperium Gree (jeszcze przed 37,453 BBY). Coruscant i Korelię opanowali kiedyś około 30000 BBY. Cywilizację na Tatooine zniszczyli około roku 25793 BBY i w tym samym roku próbowali podbić Tython.

Przyczyną końca świetności Rakatan była długa wojna domowa oraz epidemia atakująca jedynie Rakatan, która wybuchła około 25,300 lat przed bitwą o Yavin. Plaga pozbawiła Rakatan umiejętności odczuwania mocy które posiadali, co wpłynęło na to, że stracili kontrolę nad swoimi wynalazkami sterowanymi przez moc (między innymi na Gwiezdną Kuźnię. Kiedy Imperium upadło Rakatanie schronili się na ojczystej planecie Rakata Prime (Lehon), jednak nie zaprzestali toczenia między sobą wojny domowej. Wysoko rozwinięta cywilizacja upadła przekształcając się w podzielone wspólnoty plemienne.

Jeszcze około roku 4000 BBY znacznie prymitywniejsze społeczności Rakatan zamieszkiwały Lehon, jednak już około roku 1000 BBY odwiedzający planetę Darth Bane nie natknął się na nich uważając, że wyginęli (chociaż nie jest wykluczone, że gdzieś na Lehonie mogły nadal istnieć jakieś plemiona Rakatan).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki