FANDOM

30px-Era-imp

Boss (RC-1138)
RC-1138, Boss
Informacje biograficzne

Kamino

Cechy fizyczne
Płeć:

mężczyzna

Rasa (gatunek):

Człowiek (klon)

Wysokość:

1,83 m

Kolor włosów:

czarny

Kolor oczu:

brunatny

Informacje historyczne
Wykonywane zawody:

żołnierz, komandos

Przynależność:

Republika Galaktyczna

Boss lub RC-1138 czy Delta 38, to klon komandos, służący w szeregach Wielkiej Armii Republiki podczas Wojen Klonów. Był dowódcą Oddziału Delta.

Trening

Boss, jak wszyscy komandosi przeszedł specjalne szkolenie, które zdecydowanie różniło się od szkolenia zwykłych żołnierzy klonów. Szkolony był przez sierżanta Valona Vau, któremu podczas treningu złamał rękę. Delta 38 kształtowany był na silnego przywódcę od samego początku. W czasie procesu klonowania został "wyposażony" w zdolność logicznego i taktycznego myślenia, przez co, podobnie jak inni komandosi albo żołnierze ARC był bardziej niezależny od szeregowych żołnierzy.

W służbie Republiki

Swoje pierwsze spotkanie z wrogiem Delta 38 przeżył, podobnie jak i reszta jego "braci", na Geonosis. Jego kanonierka wylądowała zaraz po tym jak ocalali Jedi wycofali się z Areny. Szybko przegrupował się z resztą Oddziału i wykonał swoje pierwsze zadanie - wyelimionwanie Geonozjanina Sun Fac'a. Następnie, wraz z Oddziałem, unieruchomił fabrykę droidów i wykradł kody startowe jednego z okrętów Konfederacji. Po misji na Geonosis, Oddział Delta został wysłany do zbadania krążownika klasy Acclamator, Prosecutor. Po przybyciu na miejsce, komandosi rozdzielili się. Delta 38, oprócz przeszukania okrętu miał odzyskać dane, które pomogły by ustalić co działo się ze statkiem. Szybko okazało się że cały okręt został opanowany przez Trandoszian, którzy wybili załogę i obezwładnili część oddziału. Na szczęście dla pozostałych komandosów, Boss wkrótce spotkał się ze swoim zastępcą, komandosem RC-1140 i uwolnił ich. Razem stopniowo przejęli kontrolę nad okrętem i odparli desant droidów Separatystów. Wkrótce, gdy komandosi byli jeszcze na Prosecutorze nadeszła prośba o natychmiastową pomoc od Oddziału Omega. Po przybyciu na miejsce, Oddział Delta ewakuował się wraz z Oddziałem Omega i na pokładzie krążownika "Nieustraszony" odlecieli na Coruscant. W stolicy Republiki, oba zespoły komandosów zapobiegły atakom terrorystycznym, przygotowywanym przez sympatyzujących z Konfederacją jabiimskich terrorystów. W ostatnich miesiącach wojny, Oddział Delta został wysłany na misję, na planetę Kashyyyk, z zadaniem uwolnienia wodza Wookiech, Tarfulla. Podczas walk z Trandoszanami i droidami separatystów w spustoszonym Kachirho, wylądował okręt Konfederacji. Oddział zareagował błyskawicznie i przebił się do wyrzutni rakiet niszcząc statek. Jednak w tej samej chwili, Sev został prawdopodobnie pojmany przez resztę sił Separatystów. Pozostali komandosi nie mogli ruszyć mu na pomoc, gdyż rozkazy nakazywały im wycofanie się. Boss, szybko zgrupował oddział, który wycofał się na pokładzie kanonierki.

Dalszy los Delty 38, pozostawał długo nieznany.

Cytaty

"Czy możesz wysadzić to bez zabicia nas, Scorch?"
"Ty, bakta, teraz!"
"Niewypał? Niewypał!? Kto zakładał ten ładunek!?"
"Elegancka broń na bardziej cywilizowane czasy, hm? Cóż, zgaduję - czasy się zmieniły."
"Niech to! (Fixer: Co takiego, sir? Nie potwierdzam.) Nic, ah... to tylko zakłócenia łączności."

RC-1138

Poza sceną

Żródła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki