Fandom

Empirepedia

R2-D2

6001stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Artoo-Detoo.jpg
R2-D2 "Artoo-Detoo"
Dane podstawowe
Producent:

Industrial Automaton

Seria:

R-series

Miejsce produkcji:

Naboo lub Nubia

Model:

R2

Typ:

R2-D2

Klasyfikacja:

astromech

Specyfikacja techniczna:
Wysokość:

0,96 m

Masa:

32 kg

Kolor:

biało-niebieski

Użycie
Przeznaczenie:

droid astronawigacyjny i naprawczy

Unikalni właściciele:
Użytkownicy:

R2-D2, to droid astromechaniczny z serii R2, który został sławny dzięki swym czynom podczas inwazji na Naboo, wojen klonów, podczas których był osobistym droidem Anakina Skywalkera, w okresie rebelii odegrał ważną rolę podczas akcji pozyskania planów Gwiazdy śmierci i później jako osobisty droid Luke'a Skywalkera.

Niepozorny ale odważny, wścibski i wszędobylski astromech czyli droid przeznaczony do naprawy usterek pojazdów w czasie lotu w przestrzeni kosmicznej. Pierwotnie służył na królewskim statku Amidali z Naboo, gdzie wykazał się niezwykłymi zdolnościami mechanicznymi w czasie ucieczki przed blokadą Federacji Handlowej. Razem z królową trafił na Tatooine, gdzie poznał robota protokolarnego C-3PO, co zapoczątkowało ich niezwykłą, trwającą latami przyjaźń. R2-D2 był potem osobistym astromechem Anakina Skywalkera, a w czasie Wojny Domowej służył sprawie Rebelii odbywając m.in. misję odnalezienia Obi-Wana Kenobi, przechowując w swojej pamięci wykradzione Imperium tajne plany Gwiazdy Śmierci, biorąc udział w uwolnieniu Hana Solo z pałacu Jabby oraz zniszczeniu drugiej Gwiazdy Śmierci.

Ciekawostki:

Postać R2-D2 została zagrana przez aktora Kenny'ego Bakera.

TPMR2repairs.jpg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki