FANDOM

Yoda walczy z Sidiousem

Yoda Vs. Sidious

Pojedynek w Senacie, to walka między Lordem Sidious i Mistrzem Yodą w roku 19 BBY w senacie Republiki Galaktycznej.

Opis

Kiedy Yoda dowiedział się, kim jest tajemniczy Lord Sithów, udał się do Senatu, by zakończyć knowania kanclerza Palpatine'a. Początkowo Imperator zdziwił się, że Yoda żyje, następnie poraził przeciwnika piorunami. Yoda nie zdążył przejąć błyskawic. Gdy wstał z ziemi odepchnął siłą woli Sitha. Wkrótce rozpoczął się pojedynek na miecze świetlne. Z gabinetu Palpatina walka przeniosła się do senatu. Po rozbrojeniu Sitha, ten zaczął po jedim przy pomocy Mocy rzucać platformami senatorskimi. Yoda unikał rzucanych przedmiotów i w końcu zrzucił Palpatine'a na podłogę. Kiedy Yoda zeskakiwał za Sithem, ten wytrącił mu miecz świetlny. Yoda otworzył się na moc, Sith raził błyskawicami, a niewielki mistrz Jedi je pochłaniał. Ostatecznie obaj, w skutek ogromnej fali Mocy padli. Yoda bez miecza świetlnego nie mógł unicestwić Sitha więc opuścił pole walki przez szyb wentylcyjny. Sidious wezwał żołnierze klony i rozkazał im zabić Jedi. W pobliżu senatu czekał już na Yodę Bail Organa, z pomocą którego Yoda umknął prześladowcom.

"Na wygnanie muszę iść... zawiodłem wszystkich!" - Yoda do senatora Organy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki