FANDOM

30px-Era-old

Pers'lya
Informacje biograficzne

Bothawui

Miejsce i data śmierci:

11987 BBY

Cechy fizyczne
Płeć:

mężczyzna

Rasa (gatunek):

bothanin

Informacje historyczne
Wykonywane funkcje:

Wielki kanclerz Republiki

Przynależność:

Republika Galaktyczna

Pers'lya, to bothański polityk, który około 12,000 BBY obiął stanowisko Wielkiego Kanclerza Republiki. Został odsunięty od władzy w wyniku intryg humanocentrycznej sekty zwanej Pius Dea, która zamierzała na tym stanowisku usadzić swojego członka, Contispexa I. Niedługo po utraceniu stanowiska, Pers'lya został zamordowany na zlecenie Pius Dei, a Contispex I objął stanowisko Kanclerza i rozpoczął tzw. krucjaty Pius Dei.

Biografia

Był bothańskim politykiem z planety Bothawui wybranym do Senatu Republiki, głównego organu Republiki Galaktycznej. Stanowisko Wielkiego Kanclerza obiął kiedyś przed 12,000 BBY. W 11,987 BBY na skutek spisku uknutego przez humanocentryczną sektę, zwaną Pius Dea, został odsunięty od władzy. Jakiś czas po straceniu stanowiska został zamordowany przez zabójców wynajętych przez zwolenników sekty.

Jego następcą był Contispex I, jeden z bardziej szanowanych ludzi w gronie zwolenników sekty. Jego rządy były wyjątkowo krwawe i fanatyczne. Zorganizował pierwszą krucjatę Pius Dei przeciwko obcym kulturom, po której na przestrzeni 1000 lat zosrganizowano jeszcze 34 następnych.

Źródła