FANDOM

Omar.jpg
Omar Sangare
Informacje biograficzne
Miejsce urodzenia:

Stalowa Wola, Polska

Data urodzenia:

14 listopada 1970

Obywatelstwo:

polskie

Płeć:

mężczyzna

Informacje dotyczące zawodu
Czynności i funkcje dotyczące Star Wars:
Pozostałe czynności i funkcje:

aktor filmowy, teatralny i dubbingowy, reżyser, pisarz

Omar Sangare, to polski aktor filmowy, teatralny, dubbingowy oraz reżyser i pisarz o polsko-malijskim pochodzeniu. Urodził się w Stalowej Woli w 1970 roku i był wychowywany przez matkę. Pierwotnie nosił imię Andrzej, później przyjął imię Omar w nawiązaniu do dziedzictwa swojego ojca. W Stalowej Woli był ministrantem, harcerzem, ratownikiem wodnym. Uczył się w szkole muzycznej. W 1993 ukończył Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, na której w 2006 roku obronił tytuł doktorski. Zaproszony przez British American Drama Academy współpracował z Jeremym Ironsem, Alanem Rickmanem i Derekiem Jacobim w Balliol College w Oxfordzie. Obecnie mieszka w Stanach Zjednoczonych. Jest znany z propagacji kultury polskiej, w 2011 roku jego sylwetka została przez amerykański departament stanu wybrana do propagacji Amerykanów polskiego pochodzenia, którzy wnieśli duży wkład w rozwój kultury amerykańskiej. Poza teatrem zagrał także w kilku filmach takich jak "Tak tak", "Wszystko, co najważniejsze...", "Sprawa kobiet", "Enak", "Smacznego telewizorku", "Oczy niebieskie", "Tato", "Gry uliczne", "Egoiści" i w wielu serialach. Udzielał głosu w kilku filmach, jednak największy sukces osiągnął w teatrze w Polsce i w Stanach Zjednoczonych. Udzielał głosu Obi-Wan Kenobi'emu w Mrocznym widmie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki