FANDOM

30px-Era-imp

Obi-Wan Kenobi (komiks)
Obi-Wan Kenobi
Tytuł oryginału Episode I: Obi-Wan Kenobi
Scenariusz Henry Gilroy
Rysunki Martin Egeland, Howard M. Shum
Kolory Harold MacKinnon
Tłumaczenie Elżbieta Gepfert
Wydawnictwo USA Dark Horse
Rok wyd. oryginalnego 1999
Wydawnictwo PL Egmont Polska
Rok wydania PL 1999
W PL ukazało się w ramach magazynu Gwiezdne wojny Komiks 1999-03
Cykl Episode I: The Phantom Menace Adventures
Ilość stron 22
Linia czasowa: 32 BBY

Obi-Wan Kenobi (Episode I: Obi-Wan Kenobi), to komiks wydany przez Dark Horse w 1999 roku. W Polsce komiks wydał Egmont w ramach magazynu Gwiezdne wojny Komiks 1999-03. Komiks należy do serii Episode I: The Phantom Menace Adventures.

Ta zamknięta komiksowa historia dotyczy wydarzeń pokazanych w filmie "Mroczne widmo", ale przedstawia je z zupełnie innego punktu widzenia. Po śmierci swojego mistrza Obi-Wan Kenobi staje przed obliczem Yody. Czy jego szkolenie jest już zakończone? Czy może wziąć pod opiekę Anakina Skywalkera? Yoda wysłucha jego opowieści i podejmie decyzję.

Komiks został opublikowany wraz z czasopismem Gwiezdne Wojny - Komiks w ramach numeru 3/99. Opublikowano go 6 miesięcy przed premierą Mrocznego Widma. Akcja jest pokazana z perspektywy Obi-Wana Kenobiego opowiadającego swoją historię przed Yodą w Świątyni Jedi po wydarzeniach mających związek z blokadą Naboo i ujawnieniu się Sitha.

Streszczenie

Obi-Wan Kenobi przybywa do Yody zdać mu relację z ostatnich wydarzeń. Z rozkazu kanclerza Valoruma Obi-Wan wraz ze swoim mistrzem przybyli na okręt Federacji Handlowej, gdzie zostali zaatakowani przez roboty bojowe. Na pokładzie barki desantowej Jedi dostali się na powierzchnię Naboo gdzie udało im się wynegocjować transport do Theed i poznać wygnanego gunganina. Ze stolicy odbili królową i polecieli na Tatooine gdzie Qui-Gon Jinn odnalazł chłopca którego uważał za wybrańca. Na Coruscant Qui-Gon przedstawił swoją opinię, lecz rada nie zezwoliła mu na szkolenie Anakina. Po powrocie na Naboo Obi-Wan wraz z Qui-Gonem stawili czoła w pojedynku Sithowi. Kiedy temu udało się rozdzielić dwójkę Jedi zabił Qui-Gona. Po samotnym pojedynku Obi-Wan zabił przeciwnika i przysiągł mistrzowi szkolenie młodego Anakina. Na Coruscant rada Jedi nadała tytuł rycerza Obi-Wanowi oraz pozwoliła mu na szkolenie chłopca.

Qui-Gona wyczuwam w tobie upór. Jednak potrzebny on nie jest, bo rada zgodę dała. Twoim uczniem młody Skywalker będzie.
Yoda

Postacie

Postacie drugoplanowe

Lokacje

Okładki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki