FANDOM

30px-Era-njo

Nom anor1
Nom Anor
Informacje biograficzne

nieznana

Miejsce dorastania:

światostatek

Miejsce i data śmierci:

29 ABY

Cechy fizyczne
Płeć:

mężczyzna

Rasa (gatunek):

Yuuzhan Vong

Wysokość:

1,77 m

Kolor włosów:

brak

Kolor oczu:

niebieski

Implanty:

Plaeryin bol (zamiast jednego oka)

Informacje historyczne
Wykonywane funkcje:
  • egzekutor
  • prefekt Yuzhan Taru
  • prorok zhańbionych
Wykonywane zawody:
  • agent
  • sabotarzysta
Przynależność:

Imperium Yuuzhan Vongów

Nom Anor, to yuuzhański egzekutor. Czcił boginię zwodzicielek – Yun-Harli. Podobnie jak wielu Yuuzhan, Nom Anor mocno okaleczył własne ciało. Pozbawił się między innymi jednego oka, na miejsce którego zainstalował roślinę plującą jadem.

Przed inwazją

Nom Anor należał do pierwszych Yuuzhan, których wysłano do galaktyki, kilka lat po bitwie o Endor. Z początku pod przykrywką pomocy dla Xandela Carivusa, chciał całkowicie zniszczyć Imperium. Swojego dzieła nigdy nie skończył, gdyż otrzymał inne rozkazy. Dalsza jego historia nie jest znana aż do okresu inwazji Yuuzhan Vong na galaktykę.

Inwazja

Nom Anor powrócił tuż przed inwazją Yuuzhan. Zakaził sto osób nieuleczalnym wirusem (jedynym wyjątkiem była Mara Jade, którą uleczyły łzy Vergere), doprowadził do konfliktu między Osarią a Rhommommolem, a następnie udał własną śmierć. Powrócił wówczas do swoich mocodawców, którzy rozpoczęli już inwazję na galaktykę. Miał on wspomagać ich swoją wiedzą o niej. Na jego działania zaczęto jednak patrzeć zupełnie inaczej, gdy pierwsza baza Yuuzhan została zniszczona.

Po śmierci Shedao Shai nowe władze nie mające uprzedzeń do Noma Anora powierzyły mu dwie kolejne misje. Pierwszą było dostarczenie Jedi Yuuzhańskiej renegatki – Elan, która następnie miała ich wszystkich zabić. Misja nie została zakończona powodzeniem, ale Anor uratował honor, gdy udało mu się zyskać szpiega zajmującego wysoką pozycję wśród władz Nowej Republiki, oraz dzięki takiemu pokierowaniu działalnością Huttów, by zmylić Nową Republikę, i zaatakować słabo broniony Fondor. Następnie wyruszył na Duro, gdzie udając jednego z naukowców pracujących nad odnowieniem planety, przeszkadzał w działalności kolonii uchodźców. Został odkryty przez Marę, i Jainę, ale zdążył już odpowiednio przygotować przedpole, na inwazję Yuuzhan. Następnie pomagał Quarangowi Lahowi podczas akcji na Yag’dhul. Musiał tam zabić kilku wojowników będących świadkami jego tchórzostwa (Anor nie chciał walczyć z Anakinem Solo).

Nom Anor

Nom Anor przemawia w senacie

Następnie udał się z poselstwem do Borska Fey’li, a kilka dni później dostał zadanie od Tsavonga Laha, by złapać bliźnięta Solo. Nom Anor złapał tylko Jacena, nie wywiązując się ze swojej misji. Uczestniczył w tizo'pil Yun-'tchila na Yuuzhan’tar. Próbował nawrócić Jacena na wolę bogów. Gdy na planecie wylądował Shimrra, egzekutor odkrył, że Nen Yim otrzymała zadanie stworzenia ósmego rdzenia, który miał pochodzić od bogów. Dowodziło to, że Shmirra nie jest posłańcem bogów i upewniło Anora, że całe przesłanki inwazji są kłamstwem. Kiedy chciał o tym powiadomić Tsavonga Laha dowiedział się o jego śmierci. Jakoże w tym przypadku miał zostać poświęcony bogom zdecydował się zbiec.

Heretyk

W podziemiach przekształconego Coruscant Nom Anor poznał zhańbionego heretyka o imieniu I’pan. Pod przykrywką imienia Ammorn zaczął szerzyć "herezję Jeedai" w podziemu Yuuzhan. Ostatecznie grupa którą udało mu się zebrać została wybita przez wojowników, ale samemu Anorowi udało się zbiec. Z pomocą Kunra oraz Shoon-mi Esh ogłosił się Yu’shaa, prorokiem Yuuzhan. Będąc Yu'shaa ogłosił Zonamę Sekot domem zhańbionych. Kiedy poznał położenie Zonamy zaoferował swoim byłym przełożonym sabotaż planety w zamian za przywrócenie do łask. Plan jednak się nie powiódł, a Zonama pojawiła się na niebie Coruscant sprawiając, że heretycy uwieżyli iż odkupienie jest na wyciągnięcie ręki. Anor uciekł na Yuuzhan'tar i został mianowany przez Shimrrę prefektem planety. Jednak szybko rozczarował się rządami Shimrry sterowanego przez Onimiego. Podczas inwazji Jedi i wojsk Sojuszu Galaktycznego na Coruscant (Yuzhan Tar) znowu zmienił front i na czele Zhańbionych wystąpił przeciw Shimrze. Po ostatecznej porażce Yuzhan Nom Anor niepewny swego losu pozostał na rozpadającym się statku skazanym na zagładę i prawdopodobnie zginął.