Fandom

Empirepedia

Midi-chloriany

5850stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Midichloriany
Klasyfikacja biologiczna
Królestwo (taksonomia):

bakterie, chromisty lub pierwotniaki

Cechy fizyczne
Średnie rozmiary:

mikroskopijne

Występowanie:
Miejsce pochodzenia:

?

Miejsca występowania:

cała Galaktyka

Midichloriany, to mikroskopijne formy życia występujące we wszystkich żywych istotach. Uważano je za istoty odpowiedzialne za zdolność posługiwania się Mocą. Wszystkie istoty wywodzące się z galaktyki posiadały midichloriany, lecz tylko część z nich miała je w ilości wystarczającej do posiadania zdolności związanych z Mocą.

Pierwsze badania nad midichlorianami prowadzili Rakatanie, starożytna rasa która w niewyjaśnionych okolicznościach utraciła "wrażliwość na Moc". Badania obejmowały manipulacje genami w celu przywrócenia obecności midichlorianów w tkankach Rakatan. Efekty tych badań nie są znane. Jedi również badali związek midichlorian z Mocą. W późnym okresie Republiki opracowano specjalne testy które pozwalały sprawdzić, czy dany osobnik jest wrażliwy na Moc. Wykorzystał go między innymi Qui-Gon Jinn wraz z Obi-Wanem aby stwierdzić najwyższą spotkaną ilość midichlorianów we krwi, ponad 20 tysięcy jednostek, u Anakina Skywalkera.

Najprawdopodobniej Yuuzhanie Vong nie posiadali Midichlorianów w swoich tkankach, co może tłumaczyć ich "nieobecność" w Mocy.

Za kulisami

Midichloriany zostały wprowadzone dopiero w filmie Gwiezdne Wojny: Mroczne Widmo.

Pojawienia

Źródła

Więcej w Fandom

Losowa wiki