Fandom

Empirepedia

Luke Skywalker

5850stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Luke Skywalker.jpg
Luke Skywalker
Informacje biograficzne

19 BBY Polis Massa

Miejsce dorastania:

Tatooine

Cechy fizyczne
Płeć:

mężczyzna

Rasa (gatunek):

Człowiek

Wysokość:

1,72 m

Waga:

77 kg

Kolor włosów:

blond

Kolor skóry:

jasny

Kolor oczu:

niebieski

Implanty:

sztuczna prawa ręka

Informacje historyczne
Wykonywane funkcje:

mistrz zakonu Jedi

Wykonywane zawody:

Jedi

Mentorzy:
Uczniowie:

bardzo wielu uczniów Akademii Jedi

Przynależność:

Luke Skywalker - jeden z głównych bohaterów Sagi Gwiezdnych wojen, grany przez Marka Hamilla.

Syn Anakina Skywalkera i królowej Naboo - Amidali, bliźniaczy brat Lei. Urodził się w ośrodku medycznym w pasie asteroid Polis Massa, gdzie jego matka została ukryta przed Vaderem. Wychował się na planecie Tatooine u swojego wujostwa - Beru i Owena Larsów na farmie wilgoci. Gdy na farmę Larsów trafia R2-D2 wraz ze swoim towarzyszem C-3PO, życie Luke'a zmiena się nie do poznania. Szukając niesfornego R2-D2 spotyka Obi-Wana Kenobiego, który zaznajamia go z Mocą i wraz z Hanem Solo - pilotem Sokoła Millennium opuszczają Tatooine, aby przekazać Rebeliantom ukryte w pamięci R2-D2 plany stacji bojowej Imperium, zwanej Gwiazdą Śmierci. Wkrótce Obi-Wan ginie, a Luke w Bitwie o Yavin niszczy tę stację, pilotując X-winga. Po zwycięstwie przyłącza się na stałe do Rebelii.

Po Bitwie o Hoth, podążając za wskazówkami ducha Obi-Wana, trafia na planetę Dagobah w celu szkolenia u mistrza Jedi - Yody. Ze zwykłego człowieka w ciągu kilku lat staje się najpotężniejszym Jedi w Galaktyce. Z pomocą nawróconego na pokładzie Drugiej Gwiazdy Śmierci ojca pokonuje znienawidzonego Imperatora Palpatine'a, przyczyniając się do zwycięstwa Rebeliantów w Bitwie pod Endorem. Dzięki wsparciu rządu Nowej Republiki zakłada na Yavinie IV Akademię Jedi, która zaczyna kształcić nowe pokolenie obrońców Galaktyki, wśród nich także dzieci Hana i Lei - Jacena, Jainę oraz Anakina.

Luke.r2.c3po.jpg

Linki zewnętrzne

Więcej w Fandom

Losowa wiki