FANDOM

30px-Era-imp.png

Lott Dod.png
Lott Dod
Informacje biograficzne

Neimoidia

Cechy fizyczne
Płeć:

mężczyzna

Rasa (gatunek):

Neimoidianin

Wysokość:

1,9 m

Waga:

79 kg

Kolor skóry:

zielony

Kolor oczu:

czerwony

Informacje historyczne
Wykonywane funkcje:

senator

Wykonywane zawody:

polityk

Przynależność:

Lott Dod, to Neimoidianin pochodzącym z planety Neimoidia. W okresie blokady Naboo jako senator reprezentował interesy Federacji Handlowej w Senacie Galaktycznym na Coruscant.

Biografia

W roku 33 BBY Dod wraz z kilkunastoma przywódcami Federacji udał się na planetę Eriadu, gdzie miał odbyć się szczyt na temat planowanego opodatkowania szlaków handlowych na Środkowych Rubieżach. Lott nie zaliczał się do niewielkiej grupy osób, wtajemniczonych przez Nuta Gunraya o kontaktach z tajemniczym Darthem Sidiousem, toteż nie wiedział, że planowany jest zamach na pozostałych przywódców Federacji. Kiedy otwierano szczyt, do Gunraya przyszła wiadomość, że władze Eriadu chcą się teraz wypytać go o jakieś problemy z jego wahadłowcem. Razem z nim udał się Dod, który znał się znacznie lepiej na takich biurokratycznych sprawach. Nieświadomie Gunray uratował mu tym samym życie, bowiem kilka minut potem wszyscy liderzy Federacji zostali powystrzelani przez własne droidy bojowe, zaprogramowane przez sabotażystów z Frontu Mgławicy.

Niecały rok później Dod wziął udział w posiedzeniu Senatu, na którym omawiano problem ataku Federacji na planetę Naboo. Dod szybko przerwał przemówienie broniącego racji swej planety senatora Palpatina, oskarżając go o mówienie nieprawdy. Kiedy przybyła z Naboo królowa Amidala próbowała kontynuować przemówienie, Dod znowu przerwał, żądając powołania komisji która uda się na Naboo sprawdzić prawdziwą sytuację. Lott doskonale rozumiał, że Wielki Kanclerz Finis Valorum będzie musiał ugiąć się przed senatem i niechętnie zgodzi się na powołanie komisji, która na długo opóźniłaby rozeznanie prawdziwej sytuacji na Naboo. W tym momencie Amidala pod wpływem Palpatine'a posunęła się do desperackiego kroku i zażądała wotum nieufności wobec kanclerza Valorum. W niedługim czasie Valorum musiał ustąpić ze stanowiska, a w jego miejsce powołano na stanowisko charyzmatycznego senatora Palpatine'a.

Nie wiadomo dokładnie czy Dod pełnił swoje stanowisko aż do wybuchu wojen klonów. Można tylko przypuszczać, że najprawdopodobniej dołączył do walczącej przeciw Republice Konfederacji Niezależnych Systemów (Separatyści).

Źródła

The Clone Wars - Dod.png

Dod w czasach wojen klonów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki