FANDOM

Leia (1)
Leia Organa-Solo (Skywalker)
Informacje biograficzne

19 BBY Polis Massa

Miejsce dorastania:

Alderaan

Cechy fizyczne
Płeć:

kobieta

Rasa (gatunek):

Człowiek

Wysokość:

1,5 m

Waga:

49 kg

Kolor włosów:

ciemno-brunatny

Kolor skóry:

jasny

Kolor oczu:

brunatny

Informacje historyczne
Wykonywane funkcje:

senator, przywódczyni Republiki

Wykonywane zawody:

Jedi, polityk

Mentorzy:
Uczniowie:

Allana Solo

Przynależność:

Leia Organa Solo - fikcyjna postać ze świata Gwiezdnych wojen, senator, córka Anakina Skywalkera (Dartha Vadera) i Padmé Amidali, siostra Luke'a Skywalkera i żona Hana Solo. W filmach w jej rolę wcieliła się Carrie Fisher.

Urodziła się 19 lat przed bitwą o Yavin w ośrodku medycznym w pasie asteroid Polis Massa. Ponieważ matka Lei i Luke'a zmarła przy porodzie, a ojciec przeszedł na Ciemną Stronę Mocy, dzieci rozdzielono i ukryto. Leią zaopiekowała się nie posiadający własnych dzieci para z Alderaanu - królowa Breha Organa i wicekról Bail Organa. Córka Anakina Skywalkera dorastała u boku rodziny królewskiej, przygotowując się do kariery w dyplomacji.

Leia poszła w ślady przybranego ojca i zajęła się polityką, była najmłodszym senatorem w historii. Popierała Rebelię, używała politycznego immunitetu i swej jednostki dyspozycyjnej (koreliańskiej korwety "Tantive IV") aby dotrzeć do ośrodków buntu.

Zdobyła plany Gwiazdy Śmierci i strzegła ich lecąc na Alderaan. Jednak jej statek został zaatakowany przez Imperium, a Leia - schwytana. Plany ukryła w robocie R2, którego wysłała z misją odnalezienia Obi - Wana Kenobiego. Na Gwieździe Śmierci przeszła "pranie mózgu", zmuszoną ją też do oglądania zagłady Alderaanu (zniszczonego z rozkazu Tarkina).

Uratowali ją: Luke Skywalker, Han Solo, Chewbacca i Obi-Wan Kenobi. Wkrótce potem rebelianci zniszczyli Gwiazdę Śmierci.

Niejasności

Pod koniec Powrotu Jedi Luke zapytał Lei o to, czy pamięta swoją prawdziwą matkę. Ta odpowiedziała, że pamięta ją bardzo słabo, tylko obrazy i uczucia, co może wskazywać na to, że Leia wiedziała, iż została adoptowana (Breha Organa zmarła, gdy Leia miała 19 lat). Nie wiadomo jednak czy jej wspomnienia to prawdziwe wspomnienia Padmé Amidali, czy też wczesne wspomnienia Brehy Organy.

Poprzednik
Bail Organa
Senator z Alderaanu (1-0 BBY) Następca
brak
(Senat zlikwidowany przez Palpatine'a)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki