Fandom

Empirepedia

Kamino

5949stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Kamino.jpg
Kamino
Lokalizacja
Rodzaj objektu:

planeta

Galaktyka:

Galaktyka

Region:

Dzika przestrzeń

Układ:

Kamino

Współrzędne:

S-15

Dane astrograficzne
Gwiazda systemu:

Kamino

Pozycja w układzie:

5

Księżyce:

3 (Korasa)

Charakterystyka fizyczna
Średnica:

19,270 km

Grawitacja:

standardowa

Atmosfera:

tlenowa (type I)

Czas obrotu wokół własnej osi:

27 h

Czas obrotu wokół gwiazdy układu:

463 dni

Klasyfikacja:

planeta skalista

Klimat:

oceaniczny

Cechy socjo-kulturowe
Rasy inteligentne:

Kaminoanie

Ilość mieszkańców:

1 miliard

Główne osiedla:

Kamino, to planeta leżąca w Dzikiej przestrzeni. Planetę pokrytą w całości oceanem zamieszkiwali Kaminoanie, słynni klonerzy, którzy wybudowali swoje miasta na powierzchni oceanu.

Historia

Około 19,000 BBY Kamino doświadczyło globalnego ocieplenia, które stopiło jego lodowce. W rezultacie całą powierzchnię pokryła woda, zatapiając wszystko co miała na swej drodze. Kaminoanie przeżyli wielką powódź dzięki swojej znajomości klonowania istot.

Przez wiele tysiącleci później istnienie Kamino i życia na nim było znane jedynie garstce istot w galaktyce. Jego istnienie zostało oficjalnie potwierdzone dopiero w 4500 BBY.

Po zniszczeniu Ossusa w 3996 BBY mistrz Jedi Qalsneek the Bull ukrył w ruinach starożytnego miasta Derem City wiele artefaktów, które udało mu się zabrać podczas ewakuacji.

Spisek Sithów

Sifo-Dyas, członek Rady Jedi, posiadający dar patrzenia w przyszłość, nawiedzany był wizjami pokazującymi upadek Republiki Galaktycznej i Zakonu Jedi. Starając się, żeby jego mroczne wizje nie napełniły się zamówił w roku 32 BBY na Kamino armię klonów. Nie poinformował o tym Zakonu. O swym zamówieniu powiedział jedynie swemu zaufanemu przyjacielowi, hrabiemu Dooku. Nie wiedział, że Dooku w tym czasie był już uczniem Sitha Dartha Sidiousa. Dooku opowiedział o tym swojemu mistrzowi, który postanowił wykorzystać to.

Sidious polecił hrabiemu zamordować Sifo-Dyasa i przed Kaminoanami udawać jego pełnomocnika, tak żeby wyglądało, że zamówienie jest dziełem Zakonu Jedi. Dooku wykonał polecenia mistrza i wprowadził do całego projektu swoje poprawki - dostarczył wzór do klonowania (Jango Fett), kazał wprowadzić do klonów tajne protokoły posłuszeństwa (biochip) i inne poprawki, które później umożliwiły przeprowadzenie rozkazu 66.

Dziesięć lat później, na trop Kamino wpadł Obi-Wan Kenobi, który badając sprawę nieudanego zamachu na królową Amidalę, odnalazł planetę Kamino (wcześniej usuniętej przez Dooku z map Galaktyki w Bibliotece Jedi) i odkrył istnienie wielkiej armii zamówionej niby przez niewiedzący o tym Zakon Jedi i pośrednio Republikę.

Z powodu wrogich działań Separatystów Republika i Jedi musieli wprowadzić wyprodukowaną przez Kaminoan armię klonów na front, co rozpoczęło Wojny klonów zaplanowane przez Sithów. Konflikt doprowadził do zniszczenia Zakonu Jedi i likwidacji Republiki zastąpionej przez rządzone przez Sithów Imperium Galaktyczne.

Imageiop.jpg

Lama Su - prezydent Kamino

Imageghruy.jpg

Obi-Wan na Kamino

Więcej z Fandomu

Losowa wiki