Fandom

Empirepedia

Jedi

5916stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Windu-obi-ani.jpg

Jedi - ogólne określenie posługujących się jasną stroną Mocy członków Zakonu Jedi. Zaczynający Jedi jest nazywany adeptem (Jedi Initiate) lub młodzikiem (youngling), następnie staje się padawanem (Padawan, Jedi Apprentice) i naukę/trening kończy uzyskaniem tytułu rycerza. Najbardziej oświeceni spośród Jedi uzyskują tytuł mistrza i mogą zostać powołani do Rady Jedi. Zakon Jedi był mocno związany z Republiką Galaktyczną i z następcami tego państwa (Nowa Republika, Sojusz Galaktyczny). Jedi kładą sobie za cel utrzymywanie pokoju w Galaktyce, czasami za wszelką cenę (ze szkodą dla sprawiedliwości). Drugim ważnym obowiązkiem wszystkich Jedi jest zwalczanie użytkowników Mocy, którzy wykorzystują swoje zdolności do niecnych celów (upadli Jedi, nikim nie szkolone istoty silne Mocą, istoty wyszkolone w sektach użytkowników ciemnej strony Mocy), ze względu na to, że dla niemal wszystkich istot nie posługujących się Mocą starcie z zepsutymi użytkownikami Mocy przekracza ich możliwości. Spośród sekt posługujących się Ciemną stroną Mocy najpotężniejszym przeciwnikiem Jedi są Sithowie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki