FANDOM

Fin de siecle w kinie SF?
Tytuł oryginału Fin de siecle w kinie SF?
Autor Jan Plata-Przechlewski
Ilustracje -
Miejsce publikacji oryginału Fantastyka 69 1988-06
Wydawnictwo oryginału Warszawskie Wydawnictwo Prasowe RSW „Prasa–Książka–Ruch”
Rok wydania oryginału 1988
Miejsce publikacji po polsku oryginał jest polski
Tłumaczenie PL
Wydawnictwo w Polsce PL
Rok wydania polskiego PL
Ilość stron ?

Fin de siecle w kinie SF?, to artykuł publicystyczny napisany przez Jana Platę-Przechlewskiego. Artykuł został opublikowany w 1988 roku w magazynie Fantastyka (numer 69) wydawanym przez Warszawskie Wydawnictwo Prasowe RSW „Prasa–Książka–Ruch”.

O artykule:

W numerze czerwcowym Miesięcznika Literackiego Fantastyka z roku 1988 ukazał się artykuł "Fin de siecle w kinie SF?" autorstwa Jana Platy-Przechlewskiego, członka Gdańskiego Klubu Fantastyki.

Był to fragment pracy magisterskiej poświęconej kategorii przestrzeni w science fiction, obronionej w 1986 roku na Uniwersytecie Gdańskim pod kierunkiem doc. dr hab. (obecnie prof.) Anny Martuszewskiej.

Dużo miejsca w tym artykule poświęcono fenomenowi Gwiezdnych wojen (wówczas trylogii) - zarówno mistycznej wymowie tego filmu, jak też nowatorskim efektom specjalnym.

Artykuł ten zajął w kategorii publicystyki III miejsce w corocznym plebiscycie czytelników (po tekstach Stephena Kinga i Jerzego Szyłaka).

Jan Plata-Przechlewski nawiązywał potem jeszcze wielokrotnie do sagi Lucasa na łamach czasopism klubowych (GKF) oraz lokalnych (Wejherowo); sparodiował ją też w swym udergroundowym komiksie Wampiurs Wars.

Zobacz także:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki