Fandom

Empirepedia

Expanded Universe

5916stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Expanded Universe (z ang. rozszerzony wszechświat, w skrócie EU) to grupa informacji pochodzących z licencjonowanych przez Lucasfilm Ltd. materiałów. Należą do nich między innymi powieści, komiksy, seriale, powieści młodzieżowe, opowiadania, publikacje encyklopedyczne, artykuły w magazynach, karcianki, "bitewniaki", gry fabularne, gry paragrafowe oraz gry wideo. Za datę powstania EU uważa się luty 1978 roku, kiedy to wydano książkę Spotkanie na Mimban.

Expanded Universe obejmuje praktycznie całą historię galaktyki Gwiezdnych Wojen, począwszy od czasów przed powstaniem starej republiki aż do ponad 140 lat po Bitwie o Yavin.

Sam George Lucas czerpał materiały do filmów z EU. Do najbardziej znanych przypadków należy Boba Fett który najpierw pojawił się w dwugodzinnej produkcji telewizyjnej pt. The Star Wars Holiday Special, a następnie znalazł się w Imperium kontratakuje.

Po sprzedaży marki Star Wars kompanii Disney'a w 2014 roku, nowy właściciel zdecydował nakręcić nową trylogię w oderwaniu od materiałów z Expanded Universe. W związku z tym całe pierwotne Expanded Universe (1978-2014) nie będzie częścią nowo tworzonych materiałów. Disney jednak zdecydował nie usuwać starego EU, lecz stworzył z niego odrębny świat fantastyczny pod nazwą "Legends". Natomiast w miejsce starego Expanded Universe powstaje nowe Expanded Universe poszerzające wszechświat powstających nowych filmów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki