FANDOM

Exotocalia's Pet Emporium, to nazwa sklepu zoologicznego otwartego w roku 19 ABY przez agentów imperialnych Klif'a i Navett'a w mieście Drev'starn na planecie Bothawui, w pobliżu generatora planetarnej osłony. Służył on jako przykrywka dla ich planu wysadzenia generatora podczas kryzysu caamasjańskiego. Do gatunków sprzedawanych w sklepie należały mawkreny i polpiany.

Plan wysadzenia generatora bothańskiej tarczy planetarnej był częścią spisku triumwiratu złożonego z imperialnego moffa sektora Braxant (z siedzibą na planecie Bastion) Vilima Disry, klona byłego członka gwardii imperatora majora Grodina Tierce'a i artysty-oszusta Flima. Spiskowcy chcieli zdestabilizować Nową Republikę poprzez skłócenie jej członków poprzez publikację dokumentu caamasjańskiego, który wyjawiał, że za zniszczenie planety Caamas byli odpowiedzialni jacyś prywatnie działający Bothanie. Kiedy nad planetą Bothawui pojawiły się floty przeciwników i sojuszników Bothan chcieli sabotować tarczę planetarną, żeby na dobre rozpętać wojnę domową w Nowej Republice. Plany agentów imperialnych działających na planecie pokrzyżowali Corran Horn, Wedge Antilles i Moranda Savich.

Źródła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki