FANDOM

Era-pre

Era Przed Republiką (Before the Republic era), to Era przed dominacją Republiki Galaktycznej, która pod koniec tej epoki rozpoczyna swój marsz ku wielkości. Zakon Jedi zaczyna się dopiero kształtować. Era dotychczas mało poznana. Mniej więcej przed 13,000,000,000 lat uformowała się galaktyka, w której miliardy lat później (około 5,000,000,000 lat temu - Goroth Prime) pojawiło się życie i w końcu osobnicy potrafiący posługiwać się Mocą. Początki cywilizacji sięgają jednak jedynie około 200,000 lat wstecz (chociaż w niektórych przypadkach wyraźnie dalej - Columi około 2,000,000 lat wstecz), natomiast era podróży kosmicznych po całej Galaktyce (Hipernapęd) rozpoczęła się w przypadku pojedynczych cywilizacji (Columi, Celestianie, Kwa, Gree) około 100,000 lat przed bitwą o Yavin (Columi już około 2,000,000 BBY, Celestials może około 1,000,000 BBY, ale raczej kiedyś przed 100,000 BBY). Natomiast Rakatanie dołączyli do grona cywilizacji podróżujących przez Galaktykę około 35,000 BBY. Reszta cywilizacji rozpoczęła swoją przygodę z nadprzestrzenią około 25,000 lat przed bitwą o Yavin.

Najważniejsze cywilizacje tego okresu to:

Źródła

Poprzedni:
okres przedcywilizacyjny
Bieżąca Era
2,000,000 BBY (200,000 BBY) - 25,000 BBY
Następny:
Era Starej Republiki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki