FANDOM

Wiki.png

Empirepedia Wiki to polskie kompendium wiedzy opisujące wszystko wokół pierwszego uniwersum Gwiezdnych wojen (1976-2014). Encyklopedia jest polskim odpowiednikiem Wookieepedii, największej internetowej encyklopedii Gwiezdnych wojen. Premierę miała 1 lipca 2006 roku jako pierwsza polska encyklopedia Gwiezdnych wojen oparta na mechanizmie MediaWiki w Polsce. Pod względem ilości haseł jest drugą największą encyklopedią Gwiezdnych wojen w Polsce i dziesiątą w świecie (połowa roku 2015).

O encyklopedii

Encyklopedię utworzono 1 lipca 2006 roku. Jej założycielem był Yun Yuuzhan. Społeczność, która powstała na Empirepedii, stworzyła kilkaset haseł jednak spory wokół jej losu (istnienie drugiej encyklopedii - Biblioteki Ossus) i ataki wandali spowodowały, że projekt został opuszczony przez administrację i społeczność. Kilka razy próbowano encyklopedię przerobić na odpowiednik Nonsensopedii w świecie gwiezdnych wojen, jednak nie doszło do porozumienia z administracją Empirepedii pragnącej zachować normalną formę encyklopedii. Kilkakrotne próby ożywienia encyklopedii nie powiodły się i portal nadal pozostawał rajem wszelkiego rodzaju wandali lub zwolenników nonsensopedii. W maju 2014 roku podjęto kolejną próbę ożywienia encyklopedii. Oczyszczono hasła z wandalizmów i artykułów nie na temat i do czerwca 2014 roku osiągnięto poziom ponad 1000 haseł, w październiku 2014 roku 2000 haseł, w grudniu 2014 roku 3000 haseł, w lutym 2015 roku 4000 haseł, w sierpniu 2015 roku 5000 haseł i w kwietniu 2017 6000 haseł.

Linki zewnętrzne:

Dodatkowe informacje:

Zobacz także:

Wiki-shrinkable.jpg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki