FANDOM

30px-Era-old

Darth Nihilus
Darth Nihilus
Informacje biograficzne
Miejsce i data śmierci:

3951 BBY na orbicie Telos IV

Cechy fizyczne
Płeć:

mężczyzna

Rasa (gatunek):

człowieki

Kolor włosów:

czarny

Znaki szczególne:

używanie maski twarzowej

Informacje historyczne
Mentorzy:

Darth Traya

Uczniowie:

Visas Marr

Przynależność:

Sithowie

Darth Nihilus, to lord sith z okresu po wojnie domowej Jedi. Nihilus należał do rasy ludzkiej. Charakterystyczną cechą wyglądu Nihilusa były czarne szaty i kościana maska twarzy.

Historia

Darth Nihilus i Darth Sion byli uczniami Darth Trayi. Razem pokonali swoją mistrzynię. Po walce Nihilus przeniósł się na pokład wraku okrętu Ravager i opuścił planetę Malachor V. Nihilus obsesyjnie dążył do zniszczenia wszelkiego życia w Galaktyce. Szczególny nacisk kładł na wybijanie wszelkich użytkowników Mocy w tym zwłaszcza Jedi. Zniszczył wiele planet, między innymi całą planetę Katarr, na której znajdowała się kolonia rasy Miraluka. Podczas jego ataku na planecie odbywała się narada Jedi zwołana z powodu nowego, tajemniczego zagrożenia. Jedi używający Mocy opierającej się na życiu nie potrafili wykryć siejącego śmierć Nihilusa.

Na planecie Katarr Nihilus ocalił jedną osobę, kobietę rasy Miraluka o imieniu Visas Marr. Wrażliwą na Moc Visas uczynił swoją uczennicą. Kiedy w Galaktyce uaktywniła się ponownie Wygnana Jedi, Nihilus wysłał jej śladem swoją uczennicę. Jednak Visas odwróciła się od Nihilusa i dołączyła do Wygnanej Jedi. Razem sprowokowali Nihilusa do ataku na Telos. Podczas bitwy najpierw Wygnana wraz z oddziałem Mandalorian odparła jego atak. Następnie Wygnana i jej wspólnicy wdarli się na pokład Ravagera i pokonali Mrocznego Lorda.

Holocron Nihilusa

Nihilus stworzył holocron, który przetrwał tysiace lat. W czasach nowego Imperium Galaktycznego holocron posiadał Darth Krayt.

Ciekawostki

  • Nihil w języku łacińskim oznacza "Nic".
  • Po zabiciu Dartha Nihilusa na pokładzie Ravagera Visas Marr podchodzi do ciała i zagląda pod maskę. Gdy Wygnana Jedi pyta co widziała, Visas odpowiada: "A man, nothing more".

Źródła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki