Fandom

Empirepedia

Darth Maul

6253strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
30px-Era-imp.png

Maulhooded.jpg
Darth Maul
Informacje biograficzne

Dathomira 54 BBY

Miejsce i data śmierci:

Iridonia 8 ABY

Cechy fizyczne
Płeć:

mężczyzna

Rasa (gatunek):

Zabrak

Wysokość:

1,75 m (2,13 po rekonstrukcji)

Waga:

80 kg

Kolor włosów:

brak

Kolor skóry:

czerwony

Kolor oczu:

żółty

Implanty:

od 32 BBY cybernetyczne nogi

Informacje historyczne
Mentorzy:

Darth Sidious

Przynależność:

Darth Maul był Mrocznym Lordem Sithów i był pierwszym znanym uczniem Dartha Sidiousa. Jako małe dziecko, Maul został porwany przez Sidiousa i w tajemnicy szkolony w ścieżkach Ciemnej Strony Mocy. Dorastając pod tą Ciemną Stroną Dartha Sidiousa, jedyne emocje jakich Maul się nauczył były złość i wściekłość.

Strach. Strach przyciąga bojaźliwych... silnych... słabych... niewinnych... skorumpowanych. Strach jest moim sprzymierzeńcem.
— Darth Maul

Maul był mistrzem Juyo, Jar'Kai, i Teräs Käsi, i wybrał by używać dwustronnego miecza świetlnego do walki. W latach prowadzących do Bitwy o Naboo, Sidious wysłał Maula na kilka politycznych misji zabójstwa, ale Maul długo napotykał i zabijał Jedi.

W 32 BBY, Maul został wysłany przez Sidiousa by zabić Mistrza Jedi Qui-Gon Jinna i jego Padawana, Obi-Wana Kenobiego. Po namierzeniu ich na Tatooine i potem na Naboo, on zaangażował dwóch Jedi podczas Drugiej Bitwy o Theed. Maul zabił Jinna, ale popełnił fatalny błąd niedoceniając Kenobiego. Po odprawie Kenobiego zabił Zabrackiego Lorda Sithów.

Biografia

Wczesne życie (54 BBY do 32 BBY)

To był mężczyzna... Ale nie taki jak inni mężczyźni...
Asa Naga
YoungDarthMaul.jpg

Darth Maul w młodości.

Darth Maul był Zabrakiem, urodził się na planecie Iridonia. Indoktrynowany w ścieżkach Ciemnej Strony Mocy, z młodości, Maul dochodził do tego aby nie mieć żadnych emocji oprócz zła i wściekłości. Maul zabijał żyjące istoty bezlistośnie. Podczas jego treningu, każdy pokaz strachu był surowo karany przez Sidiousa, i każdą aluzję litości nagradzał z okrucieństwem. Podczas gdy Maul był nastolatkiem, jego mistrz już kuł go do broni do czystej nienawiści. Oznaczony przez tatuaże Sith, które pokrywały jego całe muskularne ciało, młody Zabrak był teraz ostatecznie narzędziem ciemnej strony. Pomimo tego, jego dzieciństwo (jeśli można to tak nazwać), Maul miał ojcowskie odczuwania w kierunku do swego mistrza, i ani razu nie rozważał nad zabiciem go - Przed jego testem końcowym.

DarthMaulGettingHisTatoos.jpg

Szkolenie Maula przez Sidiousa

Ostateczna próba przybyła kiedy Maul był opuszczony, bez swego mistrza i odizolowanym świecie Zewnętrzncyh Rubieży, zmuszony przetrwać podczas tropienia przez hordy droidów zabójców i Mroczny Jedi. Po miesiącu czasu, Sidious powrócił i wyzwał swojego ucznia na pojedynek na miecze świetle, gdzie Maul szybko został zgubiony. Sidious więc opowiedział Maulowi który doznał niepowodzenia, i oznajmił przed nim, że ma potajemnie wyszkolonego innego ucznia żeby zastępywać Maula cały czas. Wściekłość i nienawiść ogarnęły Maula i w jednym z końcowych wyzwań próbował zabić swego mistrza. Ale młody Maul był niczym dla Mrocznego Lorda Sithów, i kiedy emocje Maula były ostatecznie zniszczone, przygotował się na śmierć. Sidious się jeszcze śmiał przez potrzebę zabicia swojego własnego mistrza, Maul faktycznie zdał test końcowy. Sidious nazwał go Darth Maul i wziął go do nowego domu na Coruscant.

Ciekawostki

  • Maul.png

    Odrodzony Maul

    Do roku 2012 uznawano, iż Maul zginął na Naboo z rąk Kenobiego wzamian, że zabił mu mistrza. Serial THE CLONE WARS pokazał jednak, że Maul przeżył przecięcie na pół i wtrącenie do jądra Planety za pomocą mocy. Wiele osób jendnak nie przyjęło tego do wiadomości i potraktowało jako niekanoniczne zdarzenie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki