Fandom

Empirepedia

Dantooine

6295stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Dantooine.jpg
Dantooine
Lokalizacja
Rodzaj objektu:

planeta

Galaktyka:

Galaktyka

Region:

Zewnętrzne rubieże

Nadsektor:

Nadsektor Bright Jewel (Sektor 8)

Sektor:

Raioballo

Układ:

Dantooine

Współrzędne:

L-4

Dane astrograficzne
Gwiazda systemu:

Dina

Pozycja w układzie:

4

Księżyce:

2

Charakterystyka fizyczna
Średnica:

9,830 km

Grawitacja:

standardowa

Atmosfera:

tlenowa (type I)

Czas obrotu wokół własnej osi:

25 h

Czas obrotu wokół gwiazdy układu:

378 dni

Klasyfikacja:

planeta skalista

Klimat:

umiarkowany

Fauna:
Cechy socjo-kulturowe
Rasy inteligentne:
Ilość mieszkańców:
  • 1,000 (po wojnach z Sithami)
  • 334,000 (w czasach odległych)
Główne osiedla:

Dantooine, to planeta położona na Zewnętrznych Rubieżach, ok. 45 tys. lat świetlnych od Jądra Galaktyki. Znane okazy fauny z Dantooine to m.in. ogary Kath, iriazy oraz kinrathy. Z uwagi na częste występowanie kryształów do mieczy świetlnych w tamtejszych jaskiniach, Dantooine w dawnych czasach została wybrana na miejsce szkolenia rycerzy Jedi.

Historia

  • Około 25-30 tys. lat BBY Dantooine była pod władaniem Bezkresnego Imperium Rakatan, którzy pozostawili tu jedną ze swoich gwiezdnych map.
  • Kiedyś w odległej przeszłości na planecie pojawili się przodkowie Dantari. Możliwe, że Dantari są potomkami kolonistów ludzkich, którzy po przybyciu na planetę cofnęli się cywilizacyjnie do epoki kamienia.
  • Około 4000 lat przed bitwą o Yavin na planecie mieściły się niewielkie osady kolonistów - przede wszystkim ludzi, a także Enklawa - miejsce szkolenia i medytacji Jedi. Enklawa Jedi i duża część osiedli zostały zrujnowane w trakcie Wojny domowej Jedi przez atak Dartha Malaka i następujące po tym konflikty - spowodowane zarówno przez siły zewnętrzne, jak i konflikty wśród mieszkańców planety.
  • We wczesnym okresie Rebelii, Sojusz Rebeliantów posiadał na Dantooine jedną ze swoich baz, opuszczoną na pewien czas przed wydarzeniami opisanymi w Nowej Nadziei.
  • W okresie tuż po utworzeniu Nowej Republiki na Dantooine przeniesiono kolonistów z Eol Sha, nowe osiedle zostało jednak wkrótce zniszczone przez siły admirał Daali.
  • Podczas inwazji Yuuzhan Vongów na planecie tej odpoczywała Mara Jade, której towarzyszył Anakin Solo oraz znajdował się tu obóz uchodźców uciekających przed Yuuzhanami. Odbyło się tu też pierwsze starcie z siłami lądowymi Yuuzhan Vongów.

Ciekawostki

  • Dantooine została wspomniana w filmie tylko raz, w Nowej nadziei, za to znacznie większą rolę odgrywa w komputerowej grze fabularnej Star Wars: Knights of the Old Republic i jej kontynuacji, Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki