FANDOM

Dagobah.jpg
Dagobah
Lokalizacja
Rodzaj objektu:

planeta

Galaktyka:

Galaktyka

Region:

Zewnętrzne rubieże

Sektor:

Sluis

Układ:

Dagobah

Współrzędne:

M-19

Dane astrograficzne
Gwiazda systemu:

Darlo

Pozycja w układzie:

2

Księżyce:

1

Charakterystyka fizyczna
Średnica:

8,900 km

Atmosfera:

tlenowa

Czas obrotu wokół własnej osi:

23 h

Czas obrotu wokół gwiazdy układu:

341 dni

Klasyfikacja:

planeta skalista

Klimat:

bardzo wilgotny mimo prawie braku akwenów wodnych

Cechy socjo-kulturowe
Główne osiedla:

-

Dagobah, to bagnista planeta znajdująca się na Zewnętrznych rubieżach w układzie Dagobah.

Około roku 700 BBY doszło do starcia między Zakonem Jedi i kultem mrocznych Jedi z Bpfassh. Zbiegłego przywódcę mrocznych Jedi ścigał mistrz Jedi Minch, który dopadł go na Dagobah. Pojedynek przeżył tylko Minch.

Dagobah był kilkakrotnie badany przez różne ekspedycje. Dwie spośród nich zakończyły się tragicznie - śmiercionośne bagna rozprawiły się niemiłosiernie z członkami ekspedycji.

Podczas wojen klonów na Bpfassh doszło do odrodzenia kultu mrocznych Jedi. Mistrz Jedi Yoda poprowadził grupę uderzeniową, która rozprawiła się z kultem, lecz jego przywódca pojmał i uprowadził przemytnika Car'dasa na bagnistą planetę Dagobah. Yoda wyśledził ich i uwolnił Car'dasa zabijając przy okazji mrocznego Jedi.

Po czystce Jedi i obaleniu Republiki, Yoda ukrył się właśnie na Dagobah, gdzie zgodnie z wizjami Mocy oczekiwał na przybycie tego, który może obali imperium Sithów. Pod koniec jego życia przybył na planetę Luke Skywalker. Yoda nauczył go korzystania z Mocy, zapoczatkowując proces odrodzenia zakonu i uwolnienia Galaktyki spod władzy Sithów.

Fauna

Na planecie była bardzo urozmaicona fauna i flora:

Ciekawostki

  • Na planecie Dagobah przebywał pod koniec swego życia mistrz Jedi Yoda. Luke Skywalker uczył się od niego na Dagobah posługiwać mocą.
Dagobah2.jpg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki