FANDOM

Ciemna strona mocy (Dark side of the Force) - przeciwieństwo jasnej strony mocy. Świadomi użytkownicy ciemnej strony mocy byli Sithami, bądź tzw. mrocznymi jedi. Ciemna strona Mocy wyciągała i potęgowała u jej użytkowników najgorsze cechy ich charakteru - wśród tych którzy kroczyli mrokiem najbardziej ceniło się chciwość, pragnienie po władzy, podstępność, brak litości, zmierzanie do celu po trupach. Potęga ciemnej strony pochodziła z destrukcji i żeby czerpać z energii ciemnej strony trzeba było odczuwać negatywne emocje, takie jak strach, gniew albo nienawiść. Przed powstaniem Zakonu Jedi, za czasów Je'daii, ciemną stronę mocy nazywano "Bogan", od jednego z księżyców Tythona, natomiast użytkowników ciemnej strony "naśladowcami Bogana" (Bogan's followers). Rakatanie byli jedną z pierwszych cywilizacji opartych wyłącznie na ciemnej stronie mocy. Utworzone przez nich Bezkresne Imperium było pierwszym imperium użytkowników ciemnej strony mocy. Następne imperia użytkowników ciemnej strony mocy były już dziełem Sithów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki