Fandom

Empirepedia

Cereanie

6217stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Cereans.jpg
Cereanin
Klasyfikacja biologiczna
Klasyfikacja

rasa inteligentna

Grupa biologiczna

humanoidzi

Charakterystyka fizyczna
Średnia wysokość

2 m

Kolor skóry
  • beżowy
  • różowy
Kolor włosów
  • czerwone
  • blond
  • brunatne
  • czarne
Znaki szczególne
  • dwa serca
  • do góry wydłużone czaszki
Cechy socjo-kulturowe
Planeta pochodzenia

Cerea

Języki

Cereański

Znani przedstawiciele

Cereanie (Cerean) to rasa humanoidalna, pochodząca z położonej w Śrokowych Rubieżach planety Cerea. Specyficzne zdolności intelektualne pozwalają przedstawicielom tej rasy spoglądać na zagadnienia z wielu punktów widzenia, co sprawia, że są niedoścignieni w rozwiązywaniu problemów.

Podczas gdy ich intelekt jest sławny, ich zdolności przywódcze w bitwach pozostają prawie niezauważane. Cereanie są z natury łagodni, ale postawieni w sytuacji zagrażającej życiu stają się dzicy i nieustraszeni, przez co inspirują do walki innych.

Wygląd

Cereanie mają wydłużone czaszki, w których umieszczone są duże mózgi. To właśnie dzięki nim są zdolni myśleć o kilku rzeczach na raz. Cereanie mają też dodatkowe, umieszczone w głowie serce, które dostarcza krwi do mózgów.

Męscy osobnicy tego gatunku starzeją się szybciej niż kobiety. Z tego powodu małżeństwa poligamiczne były konieczne do przedłużenia gatunku. Jeden osobnik płci męskiej ma zazwyczaj jedną najważniejszą żonę i od czterech do dziesięciu innych żon. Nawet mistrz Jedi Ki-Adi Mundi dostał od Rady Jedi pozwolenie na zawarcie małżeństwa z pięcioma Cereankami, z którymi miał siedmioro dzieci.

Historia

Cereanie cenią sobie życie na swojej mało rozwiniętej technologicznie planecie i rzadko ją opuszczają. Jednakże w ostatnich latach istnienia Republiki młode pokolenie zapragnęło posiadać takie same rzeczy jak ich rówieśnicy na innych planetach, jak np. skutry rakietowe. Doprowadziło to do konfliktu pokoleń. Bunt udało się stłumić Ki-Adi-Mundiemu, który został Strażnikiem Cerei. Podczas wojen klonów Ki-Adi musiał jednak zrezygnować z tej roli na rzecz Tarra Seirra, który później także musiał opuścić Cereę. Z tego powodu planeta pozostała niechroniona i zarówno Separatyści jak i Republika walczyli o kontrolę nad nią. W wyniku bitew zginęło ponad milion Cerean i po zakończeniu wojen klonów Cereanie jeszcze bardziej się odizolowali.

Znani Cereanie

Źródła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki