Fandom

Empirepedia

COMPNOR

6253strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

COMPNOR (Commission for the Preservation of the New Order) - organizacja rządowa pomagająca Imperatorowi utrzymywać jego reżim (Komisja Utrzymania Nowego Ładu). Organizacja wywodzi się od COMPOR (Commission for the Protection of the Republic - Komisja Obrony Republiki), którą w roku 19 BBY po przekształceniu Republiki Galaktycznej w Imperium Galaktyczne także przekształcono w COMPNOR. Dawni kierownicy COMPORu, tacy jak Ishin-Il-Raz i Crueya Vandron, chętnie przyjęli "deklarację nowego ładu" i objęli przywództwo w COMPNOR Imperatora.

COMPNOR działał w wielu dziedzinach i posiadał potężną władzę. Między innymi zajmował się rozpowszechnianiem propagandy imperialnej i z tej racji sprawował kontrolę nad mediami. COMPNOR ściśle współpracował z wywiadem imperialnym. Inwigilował obywateli Imperium poprzez członków organizacji, którzy donosili na członków własnych rodzin, przyjaciół i współpracowników z pracy. W ramach organizacji utworzono Biuro Bezpieczeństwa Imperium (Imperial Security Bureau - ISB), które w całości zajmowało się inwigilacją obywateli Imperium.

Organizacja przenikała także w szeregi biurokracji imperialnej sprawowanej przez senat, do której dzięki wpływom umieszczała własnych członków, którzy poprzez donosicielstwo i potężne wpływy siali postrach między urzędnikami wzmacniając tym samym wpływy Imperatora.

Kiedy rozwiązano Senat imperialny, COMPNOR uzyskał jeszcze większe wpływy stając się oporą władzy moffów i wielkich moffów. Po śmierci Imperatora, przywódcy COMPNORu brali udział w walkach o władzę, najpierw udzielając wsparcie popieranym przez siebie kandydatom do władzy i w końcu w roku 10 ABY COMPNOR wziął bezpośredni udział w walce o władzę. Jednak w krótkiej imperialnej wojnie domowej COMPNOR kompletnie przegrał i został niemal kompletnie unicestwiony. Z potrzasku przetrwała jedynie należąca do COMPNORu organizacja Empire Youth, którą rozwiązano ostatecznie w roku 12 ABY.

Organizacja COMPNOR

Działy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki