Wikia

Empirepedia

Boba Fett

4592strony na
tej wiki
Dyskusja0
Boba Fett 1
Boba Fett
Informacje biograficzne

Kamino 32 BBY

Cechy fizyczne
Płeć:

mężczyzna

Rasa (gatunek):

człowiek (klon)

Wysokość:

1,83 m

Waga:

78,2 kg

Kolor włosów:

czarny

Kolor oczu:

brunatny

Informacje historyczne
Wykonywane zawody:

łowca nagród

Przynależność:

Boba Fett, to jeden z najbardziej znanych łowców nagród. Klon Jango Fetta wychowywany przez niego jak syn.

HistoriaEdytuj

Boba Fett jest klonem Jango Fetta, otrzymanym w ramach zapłaty za wykorzystanie genomu tego łowcy nagród przy tworzeniu armii klonów przez mieszkańców planety Kamino. Od młodości Boba mieszkał razem ze swoim ojcem na Kamino, gdzie Jango szkolił go na łowcę nagród. Po śmierci Jango na Geonosis, Boba rozpoczął samodzielną karierę.

Kilkanaście lat później Boba Fett cieszył się już renomą najsłynniejszego i najskuteczniejszego łowcy nagród w całej Galaktyce. Małomówny, praktycznie nigdy nie widziany bez swojej mandaloriańskiej zbroi wyposażonej w wiele rodzajów broni i akcesoriów, pobierał za swoje usługi wysoką stawkę, ale był praktycznie niezawodny w dostarczeniu zamawianego 'łupu'. W podróżach korzystał przeważnie ze Slave I - zmodyfikowanego patrolowca typu Firespray, którym wcześniej latał jego "ojciec".

BobaJango CVD

Boba po lewej, Jango po prawej

W okresie Bitwy o Yavin jednym z zadań Boby Fetta było pochwycenie Hana Solo i dostarczenie go do Jabby. Pierwszą część zadania wykonał na Bespinie, współpracując przy tym z siłami Imperium. Dostarczenie zamrożonego w karbonicie przemytnika trwało nieco dłużej, gdyż przechwycić próbowali go zarówno rebelianci, jak i konkurencyjni łowcy nagród, ale ostatecznie Boba przekazał łup swojemu pracodawcy i zainkasował solidną nagrodę.

Boba spotkał pierwszy raz Luke’a Skywalkera na księżycu w systemie Panna gdzie niemal udało mu się go oszukać i dowiedzieć się nowego położenia bazy Rebelii.

W Powrocie Jedi Boba Fett zostaje pochłonięty przez Sarlacca, źródła pozafilmowe opisują jednak jego ucieczkę z tej opresji i dalsze działania w branży, a następnie wskrzeszenie oddziałów Mandalorian w celu obrony części Galaktyki przed Yuuzhanami.

W grze Jedi Knight: Jedi Academy walczy z Jadenem Korrem i przegrywa. Zdołał jednak uciec przed śmiercią.

Aktorzy odtwarzający Bobę Fetta:Edytuj

270px-Boba Fet

na pierwszym planie Boba Fett w zbroi

Aktor:

Pojawienia się Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki