Fandom

Empirepedia

Bieżące wydarzenia

6000stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Strona Bieżące wydarzenia jest poświęcona ważnym wydarzeniom na Empirepedii oraz wydarzeniom wokół Gwiezdnych wojen.

Empirepedia

  • 1 lipca 2006 - utworzenie Empirepedii.
  • 19 września 2006 - od dziś łącze do naszej encyklopedii możecie znaleźć tutaj. W ramach wymiany wkrótce powstanie artykuł o SWU oraz w artykułach o książkach, komiksach, albumach i grach będą łącza do recenzji na wortalu http://starwars.polter.pl/. Jak je wstawiać? Zobacz pomoc do szablonów.
  • 23 września 2006 - przekraczamy 100 artykułów. Dziękujemy wszystkim aktywnym użytkownikom za pomoc. Setnym artykułem był: Agenci chaosu II: Zmierzch Jedi.
  • 14 października 2006 - zmiana nazwy encyklopedii na "Deep Core"
  • Jesteśmy na 10 miejscu w rankingu polskich wikii! Gratulacje dla wszystkich użytkowników! (15.10.2006)
  • 15 października 2006 - rezygnacja ze zmiany nazwy na "Deep Core".
  • lipiec 2008 - Empirepedia przekracza próg 500 artykułów.
  • 7 lipiec 2008 - rozpoczął się okres nieskrępowanej działalności wandali (brak administracji). Encyklopedia jest nazywana "Onomopedią".
  • styczeń 2009 - Empirepedia przekracza próg 600 artykułów.
  • 7 grudnia 2012 - tymczasowy powrót administracji i koniec masowych ataków wandali, później sporadyczne akty wandalizmu i bezpańskie istnienie encyklopedii.
  • 1 maja 2014 - Empirepedia ma znowu administrację (po skasowaniu wandalizmów ma około 400-500 artykułów).
  • 1 maja 2014 - zmiany w tematyce encyklopedii. W związku z decyzją nowego właściciela marki Star Wars (Disney), który ogłosił dotychczasowe Expanded Universe za niekanoniczne i zamierza tworzyć nowe uniwersum SW, Empirepedia pozostaje jedynie przy opisywaniu pierwszego uniwersum Gwiezdnych wojen (stare uniwersum - 1976-2014). Opisywaniem nowego uniwersum (2014-dziś) zajmuje się siostrzany projekt Star Wars A New Beginning Wikia (PL).
  • czerwiec 2014 - Empirepedia przekracza próg 1000 artykułów.
  • 28 październik 2014 - Empirepedia przekracza próg 2000 artykułów.
  • 26 grudzień 2014 - Empirepedia przekracza próg 3000 artykułów.
  • 25 luty 2015 - Empirepedia przekracza próg 4000 artykułów.
  • 28 sierpnia 2015 - Empirepedia przekracza próg 5000 artykułów.
  • 27 kwietnia 2017 - Empirepedia przekracza próg 6000 artykułów.

Świat Gwiezdnych Wojen

  • 17 kwietnia 1973 - George Lucas rozpoczął pisanie scenariuszu do filmu, który nazwał "Star Wars" (Gwiezdne wojny).
  • 22 marca 1976 - rozpoczęto prace nad produkcją filmu Gwiezdne wojny Część IV: Nowa nadzieja.
  • 25 maj 1977 - premiera pierwszej części starej trylogii filmowej - Gwiezdne wojny Część IV: Nowa nadzieja
  • 12 luty 1978 - ukazała się powieść Spotkanie na Mimban (Splinter of the Mind's Eye), która dała początek Expanded Universe (EU) tworzonemu wokół filmów Star Wars. EU tworzą tysiące komiksów, powieści, opowiadań, czasopism, artykułów, gier fabularnych, paragrafówek, karcianek, bitewniaków, gier wideo i innych materiałów uzupełniających.
  • 19 maj 1999 - premiera pierwszej części nowej filmowej trylogii - Gwiezdne wojny Część I: Mroczne widmo
  • 25 kwietnia 2014 - nowy właściciel marki Star Wars (Disney) ogłosił dotychczasowe Expanded Universe za niekanoniczne. Poza filmami i serialem Clone Wars zdecydowana większość materiałów została przeniesiona do kategorii "Legends" (Infinities). Wydarzenie to uczyniło z pierwotnego Expanded Universe alternatywne, zamknięte już, ale gigantycznie rozbudowane uniwersum, które nadal warto zwiedzać. Istnieje ono obok nowego, fabularnie innego, oficjalnego Expanded Universe Star Wars tworzonego obecnie przez Disney'a. Oba światy fantastyczne łączą filmy starej i nowej trylogii filmowej oraz serii Clone Wars, jednak pozostałe elementy są już zupełnie odrębne.

Lista archiwalnych dyskusji i głosowań

Ataki anonimowych wandali (2014-2015)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki