Fandom

Empirepedia

Bezkresne Imperium

6001stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
ZBI.png
Bezkresne Imperium
Informacje polityczne
Ustrój państwowy
  • Imperium
  • Niewolnictwo
Głowa państwa

Najwyższy kapłan

Informacje administracyjne
Stolica

Lehon, Byss

Język urzędowy

Rakatański

Religia państwowa (filozofia)

filozofia ciemnej strony

Informacje historyczne
Państwo sukcesyjne

Republika Galaktyczna

Data utworzenia

kiedyś przed 36453 BBY

Data zaniku

około 25200 BBY

Era (Ery)

Era Przed Republiką

Bezkresne Imperium (Infinite Empire), to państwo stworzone przez rasę Rakatan z planety Lehon (Rakata Prime). Powstało ono kiedyś przed 37,453 BBY a upadło około 25,200 BBY.

Historia

Kiedyś przed rokiem 37,453 przed bitwą o Yavin Kwa (Dzierżawy Kwa) korzystając z ich wynalazku, Infinity Gate, odwiedzili planetę Lehon i spotkali na niej prymitywnych Rakatan. Próbowali ich nauczać o Mocy, jednak zbyt późno okazało się, że skłonni do brutalności Rakatanie interesowali się tylko ciemną stroną Mocy. Kiedy Kwa odmówili Rakatanom udostępnienie technologii "Infinity Gates", wysłannicy Kwa zostali zaatakowani. Kwa udało się zniszczyć Infinity Gate na Lehonie, jednak Rakatanie nauczyli się od Kwa wystarczająco dużo. Rakatanie wynaleźli pierwszy hipernapęd (napędzany ciemną stroną Mocy) dający użyć się na statkach kosmicznych i wyruszyli na podbój Galaktyki. Utworzyli Bezkresne Imperium topiąc Galaktykę w krwi. Rakatanie bezwględnie eksterminowali wszystkich, którzy im się opierali albo mogli dla nich stanowić zagrożenie (zwłaszcza cywilizacje z dużą ilością istot silnych Mocą). Niszczyli życie na całych planetach, obracali w pył cywilizacje i tych co przeżyli zamieniali w niewolników. Najpierw rozprawili się z Imperium Kwa i Imperium Gree (jeszcze przed 37,453 BBY). Coruscant i Korelię opanowali kiedyś około 30000 BBY. Cywilizację na Tatooine zniszczyli około roku 25793 BBY i w tym samym roku próbowali podbić Tython.

Bezkresne Imperium było jednym z najwcześniejszych imperiów o zasięgu galaktycznym. Imperium Rakatan poprzedza utworzoną w 25,053 BBY Republikę Galaktyczną. Rakatanie byli wysoko rozwiniętą rasą, która używała swej wiedzy do podboju i zniewalania innych ras galaktyki. W czasach swojej wielkości Bezkresne Imperium obejmowało ponad 500 podległych światów z populacją 10 miliardów Rakatan oraz jednym trylionem niewolników z innych ras. Pośród podbitych planet były np.:

Przed Republiką - Mapa.jpg

Przed Republiką

Pośród technologii Bezkresnego Imperium wymienić można maszyny do terraformingu planet, Gwiezdna Mapa, komputery, napęd nadświetlny (za którego sprawą Ratakanie rozpoczeli podbój galaktyki), technologia hibernacji, miecz świetlny oraz Gwiezdna Kuźnia. Technologia Rakatan oparta była na potędze ciemnej strony mocy. Dokonania Rakatan obejmują zbrodnie popełniane podczas wojen, niewolnictwo, zniszczenie klimatu na Tatooine, który stał się wielką pustynią po bombardowaniu przez Rakatan, oraz prawdopodobnie zalanie Manaan i zmianę biocenozy Kashyyyk.

Kres Imperium

Przyczyną upadku Bezkresnego Imperium była długa wojna domowa oraz epidemia atakująca jedynie Rakatan, która wybuchła około 25,300 lat przed bitwą o Yavin. Plaga pozbawiła Rakatan umiejętności odczuwania mocy które posiadali, co wpłynęło na to, że stracili kontrolę nad swoimi wynalazkami sterowanymi przez moc (między innymi na Gwiezdną Kuźnię. Kiedy Imperium upadło Rakatanie schronili się na ojczystej planecie Rakata Prime (Lehon), jednak nie zaprzestali toczenia między sobą wojny domowej. Wysoko rozwinięta cywilizacja upadła przekształcając się w podzielone wspólnoty plemienne.

Spuścizna

Po upadku Bezkresnego Imperium, byli niewolnicy Rakatan zniszczyli wszystkie pozostałości ich władzy. Dlatego imperium zostało zapomniane przez historię do czasu wybuchu Wojny domowej Jedi, kiedy to Revan i Malak odkryli Gwiezdne Mapy Rakatan które doprowadziły ich do Rakata Prime oraz Gwiezdnej Kuźni. Na Lehonie wtedy spotkali jeszcze Rakatan.

Imperium Rakatan pojawia się w powieści Darth Bane: Droga zagłady, kiedy to Darth Bane przybywa na Rakata Prime w poszukiwaniu technologii Sithów. Tu znajduje Holocron stworzony przez Darth Revena. Używając wiedzy zawartej w Holocronie, Bane doprowadza Sithów do upadku, przeżywając sam przyjmuje tytuł Lorda Sithów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki