FANDOM

Asajj Ventress.jpg
Asajj Ventress
Informacje biograficzne

Dathomira

Miejsce dorastania:

Rattatak

Cechy fizyczne
Płeć:

kobieta

Rasa (gatunek):

człowiek (Dathomiri)

Wysokość:

1,8 m

Waga:

60 kg

Kolor włosów:

brak (naturalnie ma włosy brunatne)

Kolor skóry:

jasny

Kolor oczu:

niebiesko-szary

Informacje historyczne
Mentorzy:
Przynależność:

Asajj Ventress - Wiele z jej młodzieńczych lat spowijają mroki czasu...

Biografia

Ventress wychowywała się na Rattatak, barbarzyńskiej planecie położonej daleko od granic Republiki, rządzonej przez bezlitosnych wodzów toczących ciągle krwawe wojny. Jej rodzice zostali zamordowani przez jednego z miejscowych wodzów zwanego Osika Kirske, kiedy Asajj była jeszcze dzieckiem. Pewnego dnia młody Jedi Ky Narec zmuszony był wylądować na tej zapomnianej planecie. Odcięty od Rady Jedi, Narec spotkał Asajj i wyczuł jej predyspozycje do kontrolowania Mocy, a następnie zaczął ją szkolić. Oboje szybko stali się bohaterami pokonując wielu barbarzyńców, kończąc wojny itp. Wszystko to trwało do czasu gdy Kirske wraz z innymi ocalałymi wodzami przygotował plan odzyskania władzy, który zaczęli realizować poprzez zabicie Nareca zanim ten ukończył szkolenie Asajj. W efekcie tego, Ventress, nie w pełni wyszkolona, nie potrafiąca kontrolować wrodzonej złości, skoncentrowała swój gniew na Republice, za opuszczenie jej mentora i zignorowanie trudnej sytuacji na Rattatak.

Uczennica Dartha Tyranusa

Asajj ujawniła też swój wspaniały zmysł taktyczny, i Dooku mianował ją jednym z dowódców w Armi Separatystów. Jednym z jej pierwszych zadań było przerwanie spotkania Mistrza Jedi Mace'a Windu i grupy zbuntowanych Jedi. Dooku wmówił jej, że Windu był winny zaniedbania jej pierwszego Mistrza. Ventress stoczyła z Windu walkę na księżycu Ruul, i mimo, że musiała uciekać, jej siła uświadomiła Windu, jaki mroczny los czeka Jedi.

Asajj dowodziła akcją Separatystów polegającą na użyciu śmiertelnej broni chemicznej w Gungańskiej kolonii na księżycu Ohma-D'un. Był to jeden z testów chemicznego programu przeciw Clone Trooperom. Ventress poraz kolejny udowodniła swoje umiejętności, mimo, że musiała uciekać.

Jedi Kenobi śledził Asajj do laboratorium na Queyta, gdzie {hrabia Dooku|Dooku]] kazał jej złożyć Kenobiemu po raz kolejny propozycje przyłączenia się do Separatystów. Jedi po raz kolejny odmówił, a uczennica Dooku po raz kolejny uciekła, by nękać Republikę w innych miejscach.

Cztery miesiące po Bitwie o Geonosis, Ventress przyłączyła się do walczących na Muunilinst, gdzie żołnierze Republiki atakowali fabrykę robotów. Mimo strat w siłach Separatystów, Asajj włączyła się do walki na pokładzie swojego myśliwca. Jej umiejętności pilotażu, przyciągnęły uwagę Anakina Skywalkera, młodego Padawana który dowodził kosmicznymi siłami Republiki w tej bitwie. Łamiąc rozkazy młody Jedi zainteresował się tajemniczym pilotem myśliwca za bardzo i wpadł w pułapkę przygotowaną przez wojowniczkę.

Anakin Skywalker leciał za Asajj aż do Starożytnych Światyń na Yavin. Padawan kontynuował swoją pogoń pieszo, wspierany przez clone trooper'ów przysłanych przez Generała Kenobiego. Przy użyciu Mocy Ventress pozbyła się żołnierzy i rozpoczęła ze Skywalkerem zapierający dech w piersiach pojedynek na miecze świetlne. Pokonanie jej stanowiło dla Skywalkera takie wyzwanie, że musiał sięgnąć po potęgę Ciemnej Strony, by tego dokonać. Przepełniony złościa, zrzucił Ventress w przepaść. Mimo wszystko Assajj przeżyła pojedynek.

Po tym jak Generał Obi-Wan Kenobi i jego żołnierze zostali złapani na Jabiim przetransportowano ich do prywatnej fortecy Ventress na Rattatak. Tam samozwańcza Sith torturowała więźniów z nadzieją, że uda jej się złamać Kenobiego w celu zdobycia większego uznania w oczach Hrabiego Dooku. Nie udało jej się, a Kenobi nie dość, że uciekł, to ukradł miecz Narec'a, który był dla Ventress jedyną pamiątką po dawnym mistrzu.

Nawrócenie

Pare miesięcy przed powstaniem Imperium wraz z Hrabią Dooku zastawili pułapkę na Skywalkera i Kenobiego na Boz Pity, gdzie po niespodziewanym zwycięstwie Wielkiej Armii Republiki, Dooku zdradził swoją uczennice,rozkazując droidowi-gwardziście eliminacje. W agonii Ventress,dzięki Obi-Wanowi, nawróciła się na ścieżkę dobra. Następnie, dzięki medytacji Sith udała śmierć, porwała medyczną fregatę i odleciała nie wiadomo gdzie.

Dalsze losy

Jej dalsze losy są nieznane.

Styl Walki

Asajj prawie do perfekcji wyćwiczyła walkę dwoma mieczami świetlnymi. Używała mieczy podarowanych jej przez Hrabiego Dooku, oba o charakterystycznym stylu lubianym przez byłego Mistrza Jedi (Dooku też używał takiego miecza). Były one specjalnie zmodyfikowane i można było je złączyć w coś w rodzaju lightstaff'a o rękojeści w kształcie litery "S".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki