FANDOM

30px-Era-imp

Asajj Ventress
Asajj Ventress
Informacje biograficzne

Dathomira

Miejsce dorastania:

Rattatak

Cechy fizyczne
Płeć:

kobieta

Rasa (gatunek):

człowiek (Dathomiri)

Wysokość:

1,8 m

Waga:

60 kg

Kolor włosów:

brak (naturalnie ma włosy brunatne)

Kolor skóry:

jasny

Kolor oczu:

niebiesko-szary

Informacje historyczne
Mentorzy:
Przynależność:

Asajj Ventress, to z pochodzenia wiedźma z Dathomiry. W dzieciństwie została odwleczona jako niewolnica na planetę Rattatak, gdzie w tajniki Mocy wprowadził ją odcięty od Zakonu Jedi Ky Narec, którego śmierć spowodowała, że zrospaczona Asajj krwawo zemściła się na zabójcach i zaczęła kroczyć ścieżkami ciemnej strony. Podczas wojen klonów Ventress stała się uczennicą hrabiego Dooku, który wprowadził ją w nauki Sithów. Ventress odgrywała ważną rolę wśród Separatystów.

Biografia

Wiele z jej młodzieńczych lat spowijają mroki czasu...

Ventress urodziła się na Dathomirze wśród wiedźm z Dathomiry. Jej matka żeby ochronić swój klan została zmuszona oddać swoją córkę siniteenskiemu przestępcy Hal'Stedowi, który zabrał małą Ventress na barbarzyńską planetę Rattatak, rządzoną przez bezlitosnych wodzów parających się niewolnictwem i toczących między sobą ciągle krwawe wojny. Pewnego razu na planecie musiał awaryjnie wylądować Jedi Ky Narec. Podczas pobytu na planecie spotkał Asajj i odkrył, że jej wielkie predyspozycje do używania Mocy. Będąc odcięty od Rady Jedi sam zadecydował o przyjęciu jej za uczennicę. Razem doprowdzili do zakończenia wojen miejscowych wodzów, jednak strach z ich umiejętnośi spowodował, że jeden z miejscowych wodzów, zwany Osika Kirske, zorganizował zamach na ich życie. Mordercom udało się uśmiercić Ky Nareca. Zrospaczona Asajj uległa ciemnej stronie Mocy i w akcie zemsty zabiła wodzów i objęła władzę na planecie. W pełni niewyszkolona Ventress, nie potrafiąca kontrolować wrodzonej złości, skoncentrowała swój gniew na Republice, za opuszczenie jej mentora i zignorowanie trudnej sytuacji na Rattatak.

Uczennica Dartha Tyranusa

Asajj ujawniła też swój wspaniały zmysł taktyczny, i Dooku mianował ją jednym z dowódców w Armi Separatystów. Jednym z jej pierwszych zadań było przerwanie spotkania Mistrza Jedi Mace'a Windu i grupy zbuntowanych Jedi. Dooku wmówił jej, że Windu był winny zaniedbania jej pierwszego Mistrza. Ventress stoczyła z Windu walkę na księżycu Ruul, i mimo, że musiała uciekać, jej siła uświadomiła Windu, jaki mroczny los czeka Jedi.

Asajj dowodziła akcją Separatystów polegającą na użyciu śmiertelnej broni chemicznej w Gungańskiej kolonii na księżycu Ohma-D'un. Był to jeden z testów chemicznego programu przeciw Clone Trooperom. Ventress poraz kolejny udowodniła swoje umiejętności, mimo, że musiała uciekać.

Jedi Kenobi śledził Asajj do laboratorium na Queyta, gdzie {hrabia Dooku|Dooku]] kazał jej złożyć Kenobiemu po raz kolejny propozycje przyłączenia się do Separatystów. Jedi po raz kolejny odmówił, a uczennica Dooku po raz kolejny uciekła, by nękać Republikę w innych miejscach.

Cztery miesiące po Bitwie o Geonosis, Ventress przyłączyła się do walczących na Muunilinst, gdzie żołnierze Republiki atakowali fabrykę robotów. Mimo strat w siłach Separatystów, Asajj włączyła się do walki na pokładzie swojego myśliwca. Jej umiejętności pilotażu, przyciągnęły uwagę Anakina Skywalkera, młodego Padawana który dowodził kosmicznymi siłami Republiki w tej bitwie. Łamiąc rozkazy młody Jedi zainteresował się tajemniczym pilotem myśliwca za bardzo i wpadł w pułapkę przygotowaną przez wojowniczkę.

Anakin Skywalker leciał za Asajj aż do Starożytnych Światyń na Yavin. Padawan kontynuował swoją pogoń pieszo, wspierany przez clone trooper'ów przysłanych przez Generała Kenobiego. Przy użyciu Mocy Ventress pozbyła się żołnierzy i rozpoczęła ze Skywalkerem zapierający dech w piersiach pojedynek na miecze świetlne. Pokonanie jej stanowiło dla Skywalkera takie wyzwanie, że musiał sięgnąć po potęgę Ciemnej Strony, by tego dokonać. Przepełniony złościa, zrzucił Ventress w przepaść. Mimo wszystko Assajj przeżyła pojedynek.

Po tym jak Generał Obi-Wan Kenobi i jego żołnierze zostali złapani na Jabiim przetransportowano ich do prywatnej fortecy Ventress na Rattatak. Tam samozwańcza Sith torturowała więźniów z nadzieją, że uda jej się złamać Kenobiego w celu zdobycia większego uznania w oczach Hrabiego Dooku. Nie udało jej się, a Kenobi nie dość, że uciekł, to ukradł miecz Narec'a, który był dla Ventress jedyną pamiątką po dawnym mistrzu.

Nawrócenie

Kilka miesięcy przed powstaniem Imperium wraz z Hrabią Dooku zastawili pułapkę na Skywalkera i Kenobiego na Boz Pity, gdzie po niespodziewanym zwycięstwie Wielkiej Armii Republiki, Dooku zdradził swoją uczennice, rozkazując droidowi-gwardziście jej eliminację. W agonii Ventress, dzięki Obi-Wanowi, nawróciła się na ścieżkę dobra. Następnie, dzięki medytacji Sith udała śmierć. Później porwała medyczną fregatę i odleciała nie wiadomo gdzie.

Dalsze losy

Jej dalsze losy są nieznane.

Styl Walki

Asajj prawie do perfekcji wyćwiczyła walkę dwoma mieczami świetlnymi. Używała mieczy podarowanych jej przez Hrabiego Dooku, oba o charakterystycznym stylu lubianym przez byłego Mistrza Jedi (Dooku też używał takiego miecza). Były one specjalnie zmodyfikowane i można było je złączyć w coś w rodzaju lightstaff'a o rękojeści w kształcie litery "S".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki