Fandom

Empirepedia

Alderaan

5963strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Alderaan.jpg
Alderaan
Lokalizacja
Rodzaj objektu:

planeta

Galaktyka:

Galaktyka

Region:

Światy jądra

Układ:

Alderaan

Współrzędne:

M-10

Dane astrograficzne
Gwiazda systemu:

Alderaan

Księżyce:

1

Jest częścią pasa asteroid:

od 1 ABY pas asteroid zwany Cmentarz (The Graveyard)

Charakterystyka fizyczna
Średnica:

12,500 km

Atmosfera:

tlenowa (typu I)

Czas obrotu wokół własnej osi:

24 h

Czas obrotu wokół gwiazdy układu:

364 dni

Klasyfikacja:

skalista

Klimat:

różnorodny

Cechy socjo-kulturowe
Rasy inteligentne:

głównie Ludzie, kiedyś Killikowie

Ilość mieszkańców:

2 miliardy (wymordowani)

Główne osiedla:

Aldera

Alderaan, to planeta, położona w obrębie Światów Jądra. Świat pochodzenia Killików, opuszczony przez nich tysiące lat przed bitwą o Yavin. Później kolonizowana przez Ludzi. W roku 1 ABY Imperium Galaktyczne unicestwiło ją przy pomocy pierwszej Gwiazdy śmierci.

Alderaan był nadającą się do zamieszkania planetą z bogatą florą i fauną. Posiadał różne strefy klimatyczne, wokół biegunów arktyczny, łagodniejący w kierunku równika. Ląd pokryty był górami i równinami, z rozległymi łąkami, sawannami i podgórskimi lasami. Na planecie nie było oceanów, natomiast występowały liczne rozległe jeziora i wewnętrzne morza. Na wyspach jednego z mórz znajdowały się lasy tworzone niezwykle wysokimi drzewami Oro. Mieszkańcy, dążąc do harmonii z przyrodą, budowali swe miasta tak, by wkomponować je w otoczenie. W stolicy planety, Alderze, znajdował się jeden z najsłynniejszych w Galaktyce uniwersytetów, Uniwersytet Alderaański. Pamiątką po Killikach były wysokie "Wieże Killików".

Killikmounds.jpg

Wieże Killików

Od wielu wieków rządziła Alderaanem rodzina Organa, której ostatnim przedstawicielem był wicekról i senator Bail Organa, który adoptował Leię Skywalker krótko po powstaniu Imperium Galaktycznego. Mimo, że mieszkańcy Alderaanu od skończenia Wielkiej wojny galaktycznej (3681 BBY - 3642 BBY) byli z reguły pacyfistami, senator Organa stał się jednym z pierwszych organizatorów Sojuszu Rebeliantów, dążącego do odbudowy Republiki Galaktycznej. Nierzadko niebezpieczne misje wywiadowcze były powierzane jego przybranej córce, Lei. Kiedy podczas jednej z nich Leia została pochwycona przez Lorda Vadera, groźba zniszczenia Alderaanu przez Gwiazdę Śmierci miała skłonić ją do wydania informacji o tajnej bazie rebeliantów. Mimo podania przez Leię odpowiedzi (jak się później okazało - fałszywej), Alderaan został zniszczony z rozkazu Wielkiego Moffa Tarkina, aby jego przykład sterroryzował ludność Imperium, która mogłyby sprzeciwiać się woli Imperatora.

Ciekawostki

  • Nazwa planety mogła być zainspirowana nazwą istniejącej w świecie rzeczywistym gwiazdy Aldebaran.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki